Fotografisanje izvanrednih detalja, čak i pri slabom svetlu

Sumrak i noć predstavljaju magične trenutke. To su trenuci kada oživljavaju festivali, atmosfera u gradu počinje da se uzburkava i kada se javlja mnoštvo fotografskih prilika. Međutim, beleženje detalja pri slabom osvetljenju može da predstavlja izazov – naročito ako koristite kameru na smartfonu.

Ručne postavke na DSLR fotoaparatu, fotoaparatu bez ogledala ili naprednom kompaktnom fotoaparatu pomoći će vam da po slabom osvetljenju dobijete oštre, detaljne slike, kakve inače ne biste mogli lako da dobijete.

Ako već niste upoznati sa snimanjem detalja pri slabom osvetljenju, pogledajte naš video, pa nastavite da čitate naš brzi vodič za uputstva za otvor blende, ISO postavke i brzinu zatvarača.

Koristite širok otvor blende (mali f-broj) da biste snimali oštrije slike

Ako imate fotoaparat sa ručnim postavkama, možete da kontrolišete otvor blende fotoaparata (ovo se zove režim „Av“ na Canon fotoaparatima). Time jednostavno saopštavate fotoaparatu koliko svetla da propusti. Što više svetla ulazi kroz objektiv, brzina zatvarača može da bude veća. Veća brzina zatvarača povećava verovatnoću sprečavanja zamućenja pokreta. Dobra brzina zatvarača za subjekte u pokretu je 1/125 s ili veća. Za subjekte koji miruju pri slabom osvetljenju, pokušajte što više da priđete postavci 1/60 s u zavisnosti od postavke otvora blende.

Ako snimate portrete pre zore ili želite da zabeležite specijalne detalje gradske scene u sumrak, otvor blende podesite na najširu postavku.

To znači da treba da izaberete najmanji f-broj. Od objektiva koji koristite zavisi koliko mali broj možete da izaberete. Mnoštvo objektiva nudi f/3,5. Ima objektiva koji mogu da idu do još manjih f-brojeva, kao što je f/2,8 ili f/1,4. Dodatna prednost korišćenja širokog otvora blende je postizanje male dubine polja, čime ističete subjekat u odnosu na zamućenu pozadinu.

Povećajte ISO postavku radi veće osetljivosti na svetlo

Ako ste koristili širok otvor blende, ali vam se čini da osvetljenost slike i dalje nije dovoljna, povećajte ISO postavku fotoaparata. Ovo fotoaparatu saopštava koliko želite da njegov senzor bude osetljiv na svetlo. To je korisno kada snimate noću bez blica.

Što je ISO broj veći, fotoaparat će biti osetljiviji na svetlo. Canon DSLR fotoaparati, fotoaparati bez ogledala i napredni kompaktni fotoaparati imaju velike senzore (deo koji beleži sliku), pa daju bolje fotografije pri visokim ISO postavkama od fotoaparata sa malim senzorima, poput onih na smartfonima. Pokušajte sa postavkom ISO 800, a zatim povećajte po potrebi. Može da dođe do pojave određene količine šuma ili povećane zrnastosti slike, iako većina modernih DSLR fotoaparata, fotoaparata bez ogledala i naprednih kompaktnih fotoaparata omogućava snimanje pri ISO 1.600 ili 3.200 uz odlične rezultate.

Isprobajte režim rafalnog snimanja, da biste imali više prilike za odlične snimke

Režim uzastopnog snimanja (poznat i kao režim rafalnog snimanja na nekim fotoaparatima) beleži niz slika u deliću sekunde. Koristan je za snimanje subjekta u pokretu ili veoma dinamične akcije. Ako ga imate na fotoaparatu, uključite ga i isprobajte – povećava verovatnoću dobijanja izvanrednog snimka akcije pri slabom osvetljenju, baš kakav tražite.

Pregledajte fotografije radi provere oštrine

Kada pregledate slike snimljene pri slabom osvetljenju na LCD ekranu fotoaparata, setite se da zumirate da biste proverili da li je sve zaista onoliko oštro koliko želite da bude. Fotografije bi trebalo da izgledaju oštro, u fokusu, bez lako uočljivih zrna ili zamućenosti. Ako smatrate da neće dobro izgledati uvećane za štampanje ili uređivanje, treba da ih ponovo snimite. Ništa ne možete da uradite kada se vratite kući sa snimanja!

Istražite naš interaktivni doživljaj Gradski surferi ovde.