hero-header.jpg

Saveti za fotografije gradskih pejzaža

Dok sunce zalazi isprobajte različite vrste fotografisanjа gradskih pejzaža. Milioni svetiljki omogućavaju vam da zabeležite zadivljujuće noćne gradske pejzaže.

Pogledajte kako ovaj fotograf demonstrira različite tehnike dok pravi slike Londona noću.

Fotografisanje u sumrak i noću daje naročito dobre rezultate u gradu. Međutim, snimanje pri slabom osvetljenju zahteva specifičnu opremu i malo znanja.

Prvo pronađite dobru tačku gledišta, pokušajte da se popnete iznad krovova da biste videli horizont; ako ste na ulici, snimanje grada preko vode, kao što je reka ili luka, daje uzbudljivu refleksiju.

Najbolji trenutak za pravljenje noćne fotografije često je nakon što sunce zađe, ali pre nego što se nebo potpuno potamni. Na tim snimcima nebo ima plavičastu nijansu i često su prijatniji od snimaka sa crnim nebom ili nebom osvetljenim samo gradskim svetlima.

Gradski pejzaž Londona8 s, f/5,6, ISO 100, snimljeno je pri 24 mm
Upotrebom širokougaonog objektiva i brzine zatvarača u sekundama dobija se sjaj gradskog svetla i vidi se veliki deo neba.


Da biste maksimalno smanjili količinu šuma i održali visok kvalitet slike, koristite malu ISO vrednost i otvor blende od približno f/5,6. To znači da ćete koristiti i malu brzinu zatvarača, pa će biti potrebno da fotoaparat bude stabilan kako bi se izbeglo pomeranje tokom ekspozicije.

Londonski horizont4 s, f/5,6, ISO 100, snimljeno je pri 50 mm
Upotreba objektiva sa žižnom daljinom od 50 mm omogućava vam da fokusirate gradska svetla. Smanjivanjem brzine zatvarača potamnjuje se nebo i dodatno naglašava londonski horizont.


Kadrirajte snimak pomoću prikaza uživo; osvetljeni ekran savršen je za rad po mraku. Možete da podešavate ekspoziciju tako što ćete koristiti kompenzaciju ekspozicije ili u potpuno ručnom režimu pomoću ekrana.

Da biste fokusirali, izaberite AF sa prikazom uživo ili prebacite objektiv na ručno fokusiranje i koristite uvećani prikaz uživo.

Koristite kablovski ili daljinski okidač da biste izbegli podrhtavanje fotoaparata. Možete da koristite i tajmer od 2 sekunde da biste fotoaparatu omogućili da se umiri nakon što pritisnete dugme okidača, ali pre nego što okine. Ako fotoaparat ima ugrađen Wi-Fi, možete da koristite aplikaciju za smart Canon Connect da biste upravljali postavkama, proverili ekspoziciju i napravili snimak. Zatim možete da preuzmete sliku radi trenutnog otpremanja na društvene mreže ili blog, sve to sa telefona.

Svetla noćnog gradskog pejzaža Ovaj impresivni snimak gospodina Džekija Trana na odličan način koristi snimanje iznad vode, radi dodavanja refleksije i povećavanja zanimljivosti prednjeg plana gradskog pejzaža.


Menjanje balansa bele daje različite efekte; podesite ga na Volfram za hladne nijanse plave ili na Dnevno svetlo za topao sjaj. Za najbolji kvalitet slike i fleksibilnost snimajte u formatu RAW, a balans bele izaberite u postprodukciji.

Gradski pejzaž Londona – plavožuta Ove dve slike londonskog horizonta imaju istu ekspoziciju, ali su snimljene sa različitim balansom bele radi postizanja kreativnog efekta. Za snimak sa leve strane korišćena je postavka Volfram, a za snimak sa desne Dnevno svetlo.


Iskoristite prednost dugačkih ekspozicija tako što ćete odabrati lokaciju koja dodaje upečatljivo obeležje kretanju poput vozila u prolazu. Ekspoziciju podesite na osnovu brzine zatvarača od nekoliko sekundi. Sačekajte da se saobraćaj pokrene pre nego što pritisnete dugme okidača. Posmatrajte kako se vozila zamućuju skoro do neprepoznatljivosti, dok farovi i zadnja svetla šaraju kadar i prave kreativne oblike. Menjajte brzinu zatvarača da biste menjali efekat.

Svetlosni tragovi u Amsterdamu Ovaj snimak fotografa Adrija van Bijstervelta koristi dugačku ekspoziciju kako bi zabeležio svetlosne tragove čamca u pokretu na kanalu u Amsterdamu.


Korišćenje gradskog osvetljenja kao pozadine može da predstavlja odličan način za pravljenje upečatljivih portreta. Za ovo će vam biti potreban fotoaparat na stativu i aktiviran ugrađeni blic, odnosno montiran spoljni. Koristite slične postavke ekspozicije kao i za beleženje svetlosnih tragova u gradu. Međutim, trebalo bi da povećate ISO da biste ograničili brzinu zatvarača na sekundu ili dve kako bi vaš model mogao kraće da miruje. Pored toga, koristite režim za noćne portrete sa sličnom konfiguracijom ako je dostupan na vašem fotoaparatu.

Portret sa svetlosnim tragovima2 s, f/14, ISO 200, snimljeno je pri 35 mm
Usklađivanje gradskog svetla i svetla blica predstavlja odličan način za pravljenje zanimljivih noćnih portreta.


Grad pruža neograničene kreativne mogućnosti i lokacije koje možete da koristite u svako doba godine. Čekajte vlažne večeri, kada prestane kiša, za prelepu refleksiju ili snimajte tokom potpuno vedrih noći za minimalnu količinu neželjenog svetla.

Bez obzira na uslove, oprobajte se u noćnoj fotografiji prilikom sledećeg boravka u gradu. Ne zaboravite da najbolje snimke pri slabom osvetljenju otpremite u Canon galeriju.

Ovaj članak vam je bio od koristi i želite da saznate više o tome kako da pravite bolje fotografije? Registrujte se za Canon Communications da biste dobili pristup novim savetima i uputstvima

Napomena: U nekim slučajevima, vrednosti prikazane za slike su reprezentativne kako bi se ilustrovali različiti snimci.