hero-header.jpg

Kroz objektiv sa Neemiasom Koljindresom

Fotograf i filmadžija Neemias Koljindres deli tri najbolja uputstva za snimanje filmova: snimanje vinjete, saveti filmadžije i kroz objektiv.

Kada sam počeo da razmišljam o ovom projektu, odmah sam osetio uzbuđenje. 24 sata u Berlinu kako bi se prenela suština grada kroz objektiv kamere.

Želeo sam priliku da isprobam kameru Canon EOS C300, o kojoj sam toliko slušao. Predstavljena je kao sledeći korak u odnosu na Canon EOS 5D Mark III, pa sam želeo da saznam iz prve ruke, a ne iz uputstva na portalu Vimeo. Želeo sam da vidim kako bi se uklopila sa mojim stilom snimanja.

Stoga smo koristili Canon EOS C300 i Canon EOS 5D Mark III. Takođe smo koristili komplet starijih Canon K-35 objektiva sa fiksnom žižnom daljinom. Obično volim da koristim starije objektive, pa smo bili zaista impresionirani kvalitetom stakla i slikama koje smo dobili.

Kada je u pitanju koncertna scena, nismo imali baš mnogo uticaja na razvoj stvari, pa smo morali da budemo spremni za svaku situaciju. Uspeli smo da snimimo nekoliko ključnih portreta sa članovima, što je stvorilo mnogo upečatljiviji emotivni naboj u filmu.

Prilikom snimanja plesačice takođe smo morali da budemo obazrivi, pošto je njen ples više zasnovan na interpretaciji nego na koreografiji. Uspeo sam da je usmerim u određenim aspektima kako bih snimio određene scene i pokrete, ali smo se kretali sa njom i pokušavali da je pratimo, a kamera je dorasla zadatku.

Ono što nam je mnogo pomoglo u ovoj sceni je snimanje pri svega 50 kadrova u sekundi, zato što su neki njeni pokreti toliko brzi da bi ih u suprotnom publika propustila. Takođe se odlično uklapa sa njenim stilom, a tokom uređivanja uspeli smo dodatno da istaknemo emocije.

Ceo film smo snimili u jednom danu. Prvo sam seo sa Stivom Elerijem, poslovnim čovekom u završnoj sceni, i postavio sam mu izazov. Nisam mu saopštio svoju verziju kraja.

Uvek volim da ostavim mesta za one prelepe greške koje film mogu da prenesu na sledeći nivo. Mladi pankeri su angažovani sa ulice, pa sam od njih tražio da rade stvari koje obično rade. Obično se međusobno šišaju, pa sam odlučio da to snimim; ukupno gledano, želeo sam da posmatram njih i njihov stil života bez mnogo usmeravanja, i mislim da su baš dobro reagovali na to.

Na kraju, smatram da Canon EOS C300 zaista predstavlja sledeći korak, ali ako je potrebno da budete fleksibilni. Takođe bih preporučio da za snimanje koristite Canon EOS 5D Mark III, pošto i dalje pruža odličnu fleksibilnost pri slabom osvetljenju.