Your photos, our favourites: Patterns and Textures

Vaše fotografije, naši omiljeni snimci: Brza akcija

Od divljih životinja koje se kreću munjevitom brzinom do teško uhvatljivog letnjeg trenutka, od vas smo tražili da nam pokažete svoje fotografije brze akcije. Evo našeg izbora slika koje ste otpremili u našu Galeriju.

Flight on the carousel Sergeja Jevstafjeva

Flight on the carousel Sergeja Jevstafjeva

„Ovu fotografiju sam napravio tokom šetnje kroz prelepi lokalni park u gradu Aktobe u Kazahstanu. Bilo je prelepo letnje popodne – jedan od onih dana kada nije moguće sedeti kod kuće. Primetio sam dve vesele devojčice na vrtešci i želeo sam da zabeležim taj srećni, bezbrižni trenutak pomoću mog pouzdanog digitalnog fotoaparata Canon EOS 400D i objektiva Canon EF 70-300 L IS USM, koji sam nedavno nabavio.

Preda mnom je bio nezgodan izbor – kako da zatvorim blendu i postignem veću dubinu polja. Nisam imao stativ, a sunce je počinjalo da zalazi. Bio je „zlatni sat“ – prelepo vreme za snimanje slika, ali istovremeno i zahtevno.

Podesio sam režim za format datoteka RAW na fotoaparatu, prešao na režim „Prioritet blende“ i izabrao vrednost f/10, a podesio sam i žižnu daljinu radi boljeg kadriranja. Ručno sam podesio fokus i čekao trenutak da se devojčice približe. Koristio sam režim uzastopnog zatvarača kako bih bio siguran da ću dobiti najbolji snimak. Veoma sam zadovoljan rezultatima.“

Kingfisher diving for fish Dejvida Votkinsa

Kingfisher diving for fish Dejvida Votkinsa

„Ova slika je snimljena južno od Birmingema, u okolini Droitviča, u Vusterširu u Ujedinjenom Kraljevstvu. Stanište vodomara je na pritoci reke Severn, a ja sam bio u skrovištu koje je dobro kamuflirano. Snimak je napravljen u proleće 2016.

Za ovu sliku bilo je potrebno približno deset sati strpljivog čekanja, upoznavanje okruženja i snimanje pomoću različitih tehnika. Takođe sam morao da sačekam približno šest meseci od istraživanja, planiranja i rezervisanja do sakrivanja na dan snimanja. Vredelo je čekati ovu neverovatnu priliku da vidim te ptice kako sede na grani, zaranjaju po ribu, a zatim jedu ulov.

Vodomari su me fascinirali kao hobi fotografa koji slika iz entuzijazma. Njihova boja, stidljivost i brzina pokreta čine ih idealnim subjektom. Viđao sam ih tokom šetnji, ali nikada nisam bio dovoljno brz da napravim sliku.

Ubrzo nakon što sam stigao u skrovište u 8 sati ujutru, video sam mnoštvo ženki i mužjaka ptica. Bile su zauzete hranjenjem mladunaca i skoro neprestano su odletale i vraćale se. Čujem njihov visoki zov nekoliko sekundi pre nego što ih vidim.

Tokom prvih četiri sata imao sam mnoštvo prilika da snimam ptice kako zaranjaju po ribu. Izuzetno su brze, pa mi je bilo veoma teško da napravim dobar snimak. Dobio sam mnoštvo zamućenih slika, snimaka repova i glava, ali nisam uspeo da snimim celu pticu u fokusu.

Obično snimam u ručnom režimu, a ovaj dan nije bio izuzetak. Koristio sam najveću brzinu zatvarača od 1/3.200 s pri f/10, uz ISO 2.000 i snimanje u uzastopnom režimu. Ptice su bile veoma aktivne tokom jutra i imao sam dosta prilika da vežbam sa različitim tehnikama i postavkama kako bih uspeo da napravim taj teško uhvatljivi snimak.

Nakon nekog vremena počeo sam da razmišljam i da malo više planiram. Usredsredio sam se na mesto gde sam mislio da će vodomari zaranjati za ribom i izlaziti iz vode. Ovo je bila rizična strategija, pošto nisam želeo ništa da propustim. Bilo je potrebno još tri sata da mi se sreća nasmeši i da napravim ovaj snimak. Bio sam veoma uzbuđen, ali nisam mogao da prestanem da snimam kako ne bih propustio još neku priliku.

Deset sati je dugačak period za sedenje na jednom mestu, ali vreme mi je bilo naklonjeno. Bio sam veoma srećan i uživao sam u svakoj sekundi. Zaista imam sreće što mogu da koristim izvanrednu opremu i fantastičan objektiv koji sam namenski nabavio za ovo putovanje. Ukupno gledano, bio je to veoma uspešan dan. Omogućio mi je da snimim sliku koju obožavam i veoma sam srećan zbog toga.“

Jakes focus op de bal Pietera Bezuijena

Jakes focus op de bal Pietera Bezuijena

„Pas na fotografiji je Džejk (border koli). U vreme kada je snimljena ova fotografija imao je samo osam meseci. Nažalost, upravo mu je bila dijagnostikovana epilepsija. Počeo je sa terapijom, ali pre nego što su počeli da se javljaju sporedni efekti, njegovi vlasnici (moji prijatelji Ingrid i Mihju) želeli su lepe fotografije svog psa na mestu gde bi njegova boja (pošto je trobojni border koli) fino došla do izražaja. Odlučili smo da odemo na plažu za pse između Domburga i Ostkapela.

Pun je energije, kao i svi štenci. Nakon nekoliko brzih portreta prešli smo na Džejkov omiljeni deo: trčanje! Pošto je još uvek bilo rano, plaža je bila skoro pusta, pa je mogao slobodno da trči unaokolo. Džejk se zaista usredsredio na loptu kada smo je izvadili iz torbe. Od prijatelja sam tražio da bace loptu pravo ka meni i da se brzo sklone u levu stranu, kako bih dobio zaista čistu pozadinu.

Moj fotoaparat (EOS 70D) bio je podešen na ručni režim i veliku brzinu zatvarača (1/2.500 s) kako bih zamrznuo akciju. Koristio sam širok otvor blende (f/4 je maksimum koji pruža moj objektiv) radi naglašavanja fokusa. Količina dostupnog svetla je nametnula ISO vrednost 400.

Precizno fiksiranje fokusa na Džejku dok je punom brzinom trčao pravo ka meni predstavljalo je veliki izazov, čak i uz odlični automatski fokus koji pruža ovaj fotoaparat. Često snimam fotografije bočno i dijagonalno pošto mi je tako lakše, ali one nisu ni približno tako impresivne. U ovom slučaju uvek koristim samo jednu tačku fokusa i AI Servo – time postižem veću kontrolu nad oblašću fokusa. Ova fotografija je snimljena iz veoma niske perspektive, neposredno iznad peska. Koristim tražilo sa promenljivim uglom na ovom fotoaparatu kako bih mogao što više da ga spustim. Kod fotografisanja pasa važno je održavati nizak ugao, obično najviše u visini očiju psa.“

Oprobajte se u ovomesečnim izazovu

Takođe želimo da vidimo vaše fotografije i da čujemo šta vas inspiriše da fotografišete. Zaputite se u našu Galeriju za ovomesečni fotografski izazov, uzmite fotoaparat i delite slike sa nama.

Pošaljite fotografije