Sunset over town

Pejzažna fotografija

Uočite razliku uz specijalizovani objektiv za pejzaže

Možete da snimate odlične slike pejzaža, bez obzira na to koji objektiv koristite. Međutim, postoje situacije u kojima korišćenje specijalizovanog objektiva može da vam omogući da izdvojite najbolje iz scene.

Širokougaoni objektivi, koji se često nazivaju pejzažni objektivi, pružaju širok prikaz koji vam omogućava da smestite više u kadar i da stvorite dodatnu primamljivost i uzbuđenje.

Hajde da pogledamo neke primere...

Old Brighton pier

slika sa leve strane:
Canon EOS 5DS – Žižna daljina 105 mm
1/80 s, f/4, ISO 800

slika sa desne strane:
Canon EOS 5DS – Žižna daljina 24 mm
1/60 s, f/4, ISO 800

Snimanje sa većom žižnom daljinom omogućava bolji prikaz detalja, koji bi inače bili izgubljeni. Korišćenje širokougaonog objektiva odvlači pažnju sa tih detalja i fokus prebacuje na okruženje, pa možemo da vidimo više scene. Zamućena pozadina dodaje kontrast, a stubovi i šljunkovita plaža omogućavaju bolje kadriranje kompozicije obuhvatanjem većeg broja čeličnih potpora.

City view at night

slika sa leve strane:
Canon EOS M5 – Žižna daljina 50 mm
20 s, f/8, ISO 100

slika sa desne strane:
Canon EOS M5 – Žižna daljina 21 mm
13 s, f/8, ISO 200

Korišćenje zum objektiva pri žižnoj daljini od 50 mm na prvom snimku daje detalje grada izbliza, pa možete da vidite svaku zgradu pojedinačno. Žižna daljina od 21 mm nam omogućava da dodamo još zgrada, kao i da se usredsredimo na neobično osvetljenje ovog gradskog pejzaža, uključujući nijanse plave koje se probijaju kroz oblake i topla svetla iz kuća u prednjem planu.

Bridge over low tide

slika sa leve strane:
Canon EOS 200D i Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM pri žižnoj daljini od 18 mm
1/10 s, f/5, ISO 400

slika sa desne strane:
Canon EOS 200D i Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM pri žižnoj daljini od 10 mm
1/8 s, f/5, ISO 400

Korišćenje objektiva sa širim uglom za ovu scenu omogućilo je da se više vidi more, čime se most bolje uklapa u kompoziciju. Objektiv sa širim uglom takođe je dao sliku sa više neba, što je dalo prelepu paletu boja po tmurnom danu.

Bez obzira na to da li zbog kompletnijeg horizonta, više neba i detalja i prednjem planu ili uključivanja stvari koje nisu vidljive pomoću standardnog objektiva, korišćenje specijalizovanog širokougaonog objektiva može da donese vidljive prednosti pri snimanju pejzaža.

Srodni članci
LANDSCAPE PHOTOGRAPHY

PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

Lista za proveru za snimanje pejzaža

Evo brze mentalne liste za proveru – šest najvažnijih stvari koje treba da zapamtite pri snimanju pejzaža.

TIME-LAPSE PHOTOGRAPHY

FOTOGRAFIJE ZA UBRZANI PROTOK VREMENA

Saveti za fotografije za ubrzani protok vremena

U ovom kratkom video zapisu i vodiču naučićemo vas kako da počnete da pravite fotografije sa ubrzanim protokom vremena.

LANDSCAPE AND MACRO PHOTOGRAPHY

PEJZAŽNA I MAKRO FOTOGRAFIJA

Fotografisanje pejzaža i makro fotografisanje – odjednom

Henrik Spranz kombinuje tehnički veštinu sa kreativnim nadahnućem radi pravljenja izvanrednih snimaka koji su postali izuzetno popularni na vebu.

Slični proizvodi

Srodni članci



Get Inspired predstavlja ključni izvor korisnih fotografskih saveta, vodiča za kupovinu i informativnih intervjua – sve što vam je potrebno da biste pronašli najbolji fotoaparat ili najbolji štampač i pretvorili sledeću kreativnu ideju u stvarnost.

Povratak na sve savete i tehnike