light trail over empty road

Fotografisanje sa dugačkom ekspozicijom

Fotografisanje sa dugačkom ekspozicijom

Dugačka ekspozicija odnosi se na snimanje fotografije uz brzine zatvarača između nekoliko sekundi i nekoliko sati, a predstavlja odličnu tehniku za snimanje upečatljivih fotografija pejzaža.

Prvo je potrebno da postavite fotoaparat na stativ. Držanje fotoaparata u ruci i korišćenje brzine zatvarača čak i od jedne sekunde daće zamućenu sliku. Podesite ISO u zavisnosti od scene i koristite režim prioriteta zatvarača (Tv) da biste brzinu zatvarača podesili do 30 sekundi. Koristite daljinski okidač, kao što je Daljinski upravljač RC-6, Daljinski okidač RS-60E3 ili Canon bežični daljinski upravljač BR-E1. Pored toga, tajmer od 2 sekunde će vam omogućiti da izbegnete podrhtavanje fotoaparata dok pritiskate okidač.

Kao što vidite u gornjem primeru, pomeranje Zemlje tokom dugačke ekspozicije stvorilo je efekat tragova od zvezda na noćnom nebu.

Izazov prilikom snimanja sa dugačkim ekspozicijama tokom dana predstavlja podešavanje brzine zatvarača tako da se omogući dovoljno kretanja. Idealno je da izaberete brzine zatvarača od više od nekoliko sekundi, pa upamtite da ISO postavku održavate niskom, a otvor blende malim. Takođe pomaže da snimate po tmurnom vremenu ili u senci, odnosno pri kraju dana kada je svetlo prigušenije. Takođe možete da uložite u filter koji se postavlja na kraj objektiva i sprečava određenu količinu svetla da uđe. Najbolji izbor je filter neutralne gustine (ND). Neki kompaktni fotoaparati, kao što je serija PowerShot G7 X imaju ugrađen ND filter koji možete da uključite i isključite u meniju.

Niska ISO vrednost od 100 i mali otvor blende f/16, uz brzine zatvarača 1/10 i 30 sekundi, korišćeni su za beleženje zamućenja plime i oseke.

Srodni članci
Fireworks photography

FOTOGRAFISANJE VATROMETA

10 saveta koji će vam pomoći da pravite bolje fotografije vatrometa

Od najboljih postavki fotoaparata do uključivanja porodice i prijatelja u kadar, evo kako da fotografišete radost i magiju vatrometa.

Light Painting Photography

FOTOGRAFISANJE SA CRTANJEM SVETLOM

Crtanje na slikama pomoću izvora svetla i dugačke ekspozicije

Crtanje pomoću svetla je popularna fotografska aktivnost uglavnom zato što prilično lako možete da postignete odlične rezultate, zahteva malo specijalizovane opreme i možete da dobijete neke zaista zanimljive slike.

Astrophotography

ASTROFOTOGRAFIJA

Kako da snimite zvezdano noćno nebo

Nova tehnologija fotoaparata olakšava fotografisanje neba noću više nego ikad. Ovi saveti profesionalaca će vam olakšati snimanje zaista blistavih slika.

Slični proizvodi

Srodni članci



Get Inspired predstavlja ključni izvor korisnih fotografskih saveta, vodiča za kupovinu i informativnih intervjua – sve što vam je potrebno da biste pronašli najbolji fotoaparat ili najbolji štampač i pretvorili sledeću kreativnu ideju u stvarnost.

Povratak na sve savete i tehnike