A portrait of a blonde woman outdoors, holding a soft blue checked fleece scarf close to her, taken with a Canon EF 85mm f/1.4L IS USM lens.

PORTRETI

Razlika koju pravi objektiv za portrete

Većina EOS fotoaparata se isporučuje sa objektivom koji dolazi u kompletu opšte namene i pogodan je za većinu tipova fotografije. Postoji, međutim, serija specijalnih objektiva dizajniranih za određene žanrove, kao što je, na primer, fotografisanje portreta. Ovo može da predstavlja ogromnu razliku za vaše fotografije. Sa objektivima za portrete, glavna razlika je u žižnoj daljini i maksimalnom otvoru blende.

Odabir odgovarajuće žižne daljine

Žižna daljina je udaljenost između objektiva i senzora fotoaparata kada je subjekat u fokusu, i izražava se u milimetrima. Zum objektivi imaju opseg žižne daljine izražen kroz minimalnu i maksimalnu žižnu daljinu, kao što je 18 do 55 mm. Objektivi za portrete se obično odnose na objektive sa žižnom daljinom većom od 85 mm.

U klasičnom kadru sa glavom i ramenima, specijalni objektiv za portrete EF 85mm f/1.8 USM nudi veću žižnu daljinu, sa kojom se dobija prirodan izgled, a model se odvaja od pozadine.

U poređenju sa tim, korišćenje manjih žižnih daljina kao što je 24 mm bi dovelo do izobličavanja lica subjekta, tako što bi naizgled izmenilo njegove proporcije. Takođe, pozadina će obično biti znatno istaknutija pri manjim žižnim daljinama.

Veći otvor blende pomaže

Još jedan ključni faktor pri odabiru objektiva pogodnog za fotografisanje portreta je njegov maksimalni otvor blende. Otvor blende se odnosi na veličinu otvora objektiva kroz koji svetlo prolazi do senzora slike.

Svi objektivi imaju naznačenu vrednost otvore blende, kao što je f/2.8 ili f/5.6. Pojedini zum objektivi imaju naznačenu vrednost otvora blende u zavisnosti od toga koja žižna daljina je odabrana, i na njima je ta vrednost navedena kao npr. f/3.5–5.6. Što je broj otvor blende manji, maksimalni otvor je veći, a fotografisanje portreta sa objektivima sa većim maksimalnim otvorom blende ima određenih prednosti.

Većo otvor blende propušta više svetla kroz objektiv u fotoaparat, tako da su objektivi sa velikim otvorom blende odlični za snimanje pri slabom osvetljenju, kao što su portreti u zatvorenom. Druga korist je ta da se pri snimanju sa otvorom blende podešenim na maksimalnu vrednost, što se često naziva „širokim otvorom blende“, dobija zamućenija pozadina, kakvu fotografi portreta često preferiraju.

Pogledajmo neke primere za fotografisanje portreta sa različitim otvorima blende, sa fotoaparatom Canon EOS M5 i objektivom Canon EF-M 32mm f/1.4 STM.

Srodni članci
A baby plays with an abacus.

FOTOGRAFISANJE BEBA

12 saveta za fotografisanje beba koje možete odmah da primenite

Sačuvajte dragocene trenutke i zabeležite razvoj bebe uz naše praktične načine za pretvaranje fotografisanja beba u zabavu i dobijanje odličnih rezultata.

A girl holds a frisbee in front of her face like a picture frame.

PORODIČNO FOTOGRAFISANJE

Snimajte bolje portrete: zabavni izazovi za porodično fotografisanje

Porodični bloger Katja Gaskel zamenila je smartfon za Canon EOS M50 i oduševila se rezultatima – oduševite se i vi tako što ćete isprobati ove tehnike.

A mother picks her son up to hug, both of them wearing sunglasses. Photo by Christian Anderl.

PORODIČNO FOTOGRAFISANJE

Kako da snimate prirodne, kreativne porodične portrete

Profesionalni fotograf portreta Kristijan Anderl govori o tome kako možete da koristite Canon fotoaparat za snimanje spontanih slika porodične zabave.

A composite of three portraits of a woman outdoors, in an orange waterproof. The left has a clear subject and background, the middle is in between and the right has a clear subject and blurred background. Photo by Richard Walch, taken with a with a Canon EF-M 32mm f/1.4 STM lens.

Sve tri fotografije su snimljene pri istoj žižnoj daljini, pri čemu se veličina otvore blende razlikuje od malog (veliki f-broj) na prvoj fotografiji do širokog (mali f-broj) na trećoj fotografiji. Kada želite da uklonite pozadinu koja odvlači pažnju pri fotografisanju portreta, korišćenje objektiva sa velikim otvorom blende je od ključnog značaja. Na trećoj fotografiji, pažnja posmatrača je preusmerena sa ometajuće pozadine na lice subjekta, i zato je ovaj portret daleko efektniji.

Srodni članci

Get Inspired predstavlja ključni izvor korisnih fotografskih saveta, vodiča za kupovinu i informativnih intervjua – sve što vam je potrebno da biste pronašli najbolji fotoaparat ili najbolji štampač i pretvorili sledeću kreativnu ideju u stvarnost.

Povratak na sve savete i tehnike