silhouette of surfer on wave

SPORTSKA FOTOGRAFIJA

Akcija sa vodenim sportovima

Surfovanje, kajak i drugi vodeni sportovi daju upečatljive subjekte za fotografisanje. Uzbuđenje, prskanje, skokovi, okreti i brzina znače da su za dobijanje odličnih rezultata potrebni trud i strpljenje. Osmislili smo savete za pravljenje boljih snimaka i za štampanje rezultata nakon snimanja.

  • Korišćenje sportskog režima
  • Smanjivanje neželjenog zamućenja
  • Korišćenje režima prioriteta zatvarača (Tv)
  • Korišćenje AF zone fokusiranje
  • Korišćenje brzih objektiva za snimanje akcije
  • Postavke kvaliteta slike
  • Snimanje subjekata u pokretu
  • Prikazivanje snimanje u najboljem svetlu
Bez obzira na to da li planirate da se uputite na talase, stojite na obali lokalnog jezera ili idete na plažu, uvek budite svesni okruženja i uzmite u obzir svoju bezbednost i bezbednost ljudi oko vas. Nastavite da čitate da biste saznali više.

Da biste zaštitili fotoaparat u blizini vode i na plaži, koristite neko od namenskih vodootpornih kućišta kompanije Canon. Ta čvrsta kućišta omogućavaju vam da snimate ispod vode, do dubine od 40 metara, pa pesak i prskanje neće predstavljati problem. Kućišta takođe imaju zaptivenu dugmad kako biste mogli da pristupite svim funkcijama fotoaparata.

Veoma dobra ideja je da započnete sa potpuno napunjenom baterijom i memorijskom karticom sa dovoljno slobodnog prostora, kako ne biste morali da otvarate kućište dok ste na snimanju. Nekoliko kesica silika gela u kućištu će smanjiti vlažnost.

Ako ne planirate da ronite, koristite zonericu da biste maksimalno smanjili odblesak i zaštitni filter da biste sprečili oštećivanje objektiva peskom.

Korišćenje sportskog režima za snimanje dinamične akcije

Dinamične sportove nabolje je snimati pomoću fotoaparata koji je optimizovan za praćenje subjekata i hvatanje subjekata u pokretu. Točkić za režim okrenite na postavku Sport ili prebacite na režim SCN i izaberite Sport na LCD ekranu, ako je dostupan na vašem fotoaparatu.

Sportski režim povećava brzinu zatvarača, što pomaže pri zamrzavanju pokreta. Sportski režim takođe menja sistem automatskog fokusa (AF) fotoaparata, tako da prati subjekte u pokretu.

Za najbolje rezultate, pritisnite okidač do pola i zadržite prst na njemu da biste aktivirali fokus pre nego što subjekat dođe u idealan položaj za pravljenje snimka. Sportski režim takođe prebacuje fotoaparat na režim brzog uzastopnog snimanja, što omogućava pravljenje serije slika dok je okidač potpuno pritisnut. Ako snimate puno akcije, brze memorijske kartice većeg kapaciteta mogu da doprinesu maksimalnom povećanju broja slika koje je moguće uzastopno snimiti.

Savet: Kada koristite sportski režim, često je bolje da snimite nekoliko kadrova, pa da skinete prst sa okidača i da pronađete novi subjekat.

Smanjivanje neželjenog zamućenja: stabilizator slike

Duži zum objektivi sa stabilizatorom slike doprinose smanjenju efekta podrhtavanja fotoaparata, ali ako pomerate fotoaparat da biste pratili akciju, stabilizator slike može da bude manje efikasan. Potražite prekidač sa bočne strane objektiva; ako postoji prekidač za Režim 1 / Režim 2, izaberite režim 2. Neki objektivi se automatski prebacuju na režim 2 kada detektuju pokret pomeranja.

Brza akcija se često snima pomoću veoma kratke ekspozicije. Podesite brzinu zatvarača na 1/500 s ili veću. Za hvatanje kapi vode može da bude potrebno 1/2.000 s. Usled tempa akcije, možda nećete primetiti da se uslovi osvetljenja menjaju, a ako koristite veliku brzinu zatvarača, objektiv možda neće biti dovoljno brz za odgovarajuću ekspoziciju. Brz objektiv je onaj koji ima veći maksimalni otvor blende (mali f-broj), što propušta više svetla radi beleženja akcije uz veću brzinu zatvarača. Korišćenjem automatske ISO osetljivosti ili prilagođene funkcije za bezbednosnu promenu ISO osetljivosti doprinosi se garantovanju najbolje ekspozicije, za bolje rezultate.

Korišćenje AF zone fokusiranje

EOS fotoaparati imaju više tačaka fokusa raspoređenih po kadru, a fotoaparat će obično fokusirati subjekat koji vam je najbliži. Da biste bili sigurni gde će u kadru fotoaparat fokusirati, probajte da izaberete manju grupu tačaka fokusa i potrudite se da one ostanu na subjektu.

Za to će vam biti potrebno malo više veštine, ali su rezultati vredni truda. Za većinu subjekata koji se brzo kreću, izbor jedne AF tačke može da oteža dobijanje oštrih snimaka, pošto će biti lakše da ta AF tačka promaši subjekat. Izbor AF tačke dostupan je samo kada je izabran neki d režima iz kreativne zone, P, Tv, Av ili M.

Korišćenje brzih objektiva za snimanje akcije

Profesionalni sportski fotografi koji koriste Canon često koriste i bele objektive iz serije L pošto pružaju velike maksimalne otvore blende i mogućnost uvećavanja udaljenih subjekata u kadru.

Izbor objektiva zavisi od toga koliko ste blizu akcije. Veća razdaljina zahteva duže objektive, ali i ekstremno širokougaoni prikaz može da predstavlja uzbudljivu alternativu.

Srodni članci
What settings are best for shooting water sports?

FOTOGRAFISANJE VODENIH SPORTOVA

Koja podešavanja koristiti kada se fotografišu sportovi na vodi?

Ako vas zanima fotografisanje sporta, ali vas zanimaju subjekti koji su vam pristupačni i izgledaju sjajno na fotografiji, onda su vaša meta sportovi na vodi.

Capturing motion photography

FOTOGRAFISANJE POKRETA

Fotografisanje pokreta

Bez obzira na to koji fotoaparat koristite, postoji asortiman tehnika za efektivno snimanje pokreta, dodavanje kreativnosti i prenošenje priče kroz fotografije.

Zoom in and capture fast action

AKCIONA FOTOGRAFIJA

Zumirajte i zabeležite brzu akciju

Suština fotografisanja akcije je u beleženju veoma teško uhvatljivih trenutaka, ali nećete morati da reagujete toliko brzo ako budete spremni.

Snimajte i velike grupe ljudi

Što je veći zum, veća je verovatnoća da će moći da učini udaljene subjekte većim na slikama. Promenite pristup i snimajte šire prikaze koji obuhvataju celo okruženje sportskog događaja i publiku. Ako pogledate u novinama, samo nekoliko snimaka predstavlja detaljne krupne planove sportske akcije, dok su mnogo brojniji širi snimci koji stavljaju sport u kontekst i prikazuju lokaciju i publiku.

Postavke kvaliteta slike

Ako snimate JPEG slike (u odnosu na slike u RAW formatu), fotoaparat može da napravi mnogo više uzastopnih snimaka. Snimci se takođe mnogo brže upisuju na memorijsku karticu.

Kombinovanje fotografija i kratkih video isečaka

Iako ste usredsređeni na fotografije, nekoliko kratkih video isečaka pomoći će vam da stvorite upečatljiviju priču. Mnogi fotoaparati imaju namensko dugme za snimanje videa kako biste lako mogli da pokrenete snimanje videa, kao alternativu fotografijama. Zatim možete da delite sav sadržaj na omiljenoj društvenoj mreži.

Snimanje videa

Kada stignete, napravite nekoliko širokougaonih snimaka da biste postavili scenu. To pomaže da izbegnete prekomerno zumiranje tokom snimanja. Često je bolje da pauzirate, promenite kompoziciju scene, uz kadriranje i zum, pa da nastavite da snimate. Neki LEGRIA modeli imaju 50p Full HD režim za glatkije beleženje pokreta, što je idealno za sport, pa probajte da koristite tu postavku ako je dostupna na vašem kamkorderu.

Zvuk snimljen na događaju može da bude koristan, ali uzmite u obzir da ćete u gužvi uglavnom snimiti zvuk publike umesto zvuka sporta, pa eksperimentišite sa promenom audio scene na neku koja maksimalno smanjuje buku publike.

Umesto da se stacionirate i postavite fotoaparat na stativ, probajte da ga pomerate sa akcijom. To će vam biti lakše sa širim kadrom. Ako se više takmičara smenjuje, isprobajte različite postavke zuma za svakog od njih. Imajte u vidu da je u redu da udaljeni subjekat postaje veći u kadru kako se približava fotoaparatu, pa zum podesite tako da budete sigurni da će subjekat ostati u kadru kada bude najbliže fotoaparatu.

Kada je u pitanju uređivanje filma, možete da izaberete brzu, dinamičnu zvučnu podlogu kao pozadinu. Miksovanje zvuka koji ste snimili preko toga pomoći će vam da film učinite upečatljivijim.

Prikazivanje snimanje u najboljem svetlu

Za oštre otiske sporta i akcije, Canon foto-papir visokog sjaja Pro Platinum PT-101 predstavlja odličan izbor u kombinaciji sa originalnim Canon mastilima. Koristite ih da biste kreirali najsjajnije slike sa oštrim detaljima i živopisnim bojama.

Za upečatljive otiske, izaberite opciju bez margina u upravljačkom programu štampača, ako vaš PIXMA štampač ima tu funkciju. Štampanje bez margina znači da ćete moći da štampate do samih ivica papira. Za štampanje bez margina, štampač povećava sliku tako da popuni stranicu. Proverite pregled na ekranu da biste bili sigurni da detalji na ivicama kadra nisu isečeni.

Slični proizvodi

Srodni članci



Get Inspired predstavlja ključni izvor korisnih fotografskih saveta, vodiča za kupovinu i informativnih intervjua – sve što vam je potrebno da biste pronašli najbolji fotoaparat ili najbolji štampač i pretvorili sledeću kreativnu ideju u stvarnost.

Povratak na sve savete i tehnike