Model poses next to flowers

Lorenco Agius

Razlika je dinamična

Lorenzo Agius
Lorenzo Agius

Ambasador


EOS 5D Mark IV može mnogo stvari da uradi dobro, ali je u rukama fotografa za portrete Lorenca Agiusa pružio novi nivo performansi i omogućio potpuno nove načine rada zahvaljujući spoju brzine, kvaliteta i fleksibilnosti.

Lorenco Agius je zauzet čovek koji se bavi mešavinom modne fotografije i portretisanja, i radi za velike klijente. Bez obzira na to, kada mu se ukazala prilika da isproba jedan od prvih pretproizvodnih modela fotoaparata EOS 5D Mark IV, postarao se da odvoji vreme u svom rasporedu za to.

Tokom produženog vikenda uspeo je da obavi dva snimanja, jedno u studiju, a drugo na lokaciji, tokom kojih je temeljno testirao ovaj fotoaparat i isprobao praktično sve njegove nove funkcije. Da li je bio impresioniran? „Praktično nisam imao nijednu zamerku na ovaj fotoaparat“, kaže on i dodaje da spoj brzine i kvaliteta koji pruža predstavlja idealnu kombinaciju. „Mogu da snimam mnogo brže nego kada koristim EOS 5DS, i to je zaista velika prednost. Modna fotografija i portretisanje ponekad zahtevaju da snimite više kadrova u sekundi da biste uhvatili trenutak.“

EOS 5D Mark IV beleži RAW kadrove od 30 megapiksela brzinom do 7 kadrova u sekundi, i tu količinu podataka može da obradi samo zato što koristi procesor DIGIC 6+, koji takođe doprinosi kvalitetu slike. „Prilikom snimanja na lokaciji odmah sam primetio da slike imaju veći dinamički opseg. Ako se nivoi osvetljenja nepredviđeno promene ili se subjekat malo pomeri sa svetla, znam da osvetljenost mogu da vratim u postprodukciji bez žrtvovanja kvaliteta slike.

„To je nešto što sada primećujemo dok retuširamo slike sa tih snimanja i detaljno ih posmatramo. Često se nađem u nepredvidivim situacijama kada snimam na lokaciji, i ako kadar u kojem subjekat ima najbolji izraz lica nema idealno osvetljenje, potrebno je da imam mogućnost da to popravim. Širina je ključna za ono što radim, a ovaj fotoaparat pruža širinu koja mi je potrebna.“

Ta vrsta fleksibilnosti i mogućnost snalaženja u neočekivanim situacijama takođe su vidljive u drugim aspektima specifikacija fotoaparata EOS 5D Mark IV. „Uvek sam smatrao da je EOS 5D Mark III prilično dobar u obradi slika sa visokom ISO osetljivošću – bez problema sam ga koristio do ISO 1500–1800. Međutim, pri istim vrednostima osetljivosti EOS 5D Mark IV pruža drastično bolje rezultate i prilično sam siguran da bih mogao da ga koristim i sa mnogo višom osetljivošću. To mi daje slobodu da koristim koji god otvor blende i brzinu zatvarača bez obzira na situaciju“, kaže on.

„Zatim je tu Dual Pixel RAW – ovo je neverovatno!“ uzbuđeno kaže on. „Obožavam da snimam sa širokim otvorima blende radi postizanja male dubine polja, ali prostor za greške nije veliki kada koristite objektive kao što je EF 85mm f/1.2L II USM na najširoj postavci. Izuzetno je frustrirajuće da izgubite inače odličan snimak zato što jedno oko nije u fokusu ili zato što se subjekat malo pomeri pre nego što napravite snimak. Međutim, ako snimim Dual Pixel RAW datoteku, tu tačku kritične oštrine mogu da podesim nakon snimanja.

"Iskreno, nisam siguran kako će uspeti da poboljšaju ovaj model. Sasvim sam zadovoljan što to nije moj problem."

„Sada mogu da sačuvam takve snimke, pa uvek imam najbolje trenutke sa snimanja, bez obzira na potencijalne probleme sa fokusiranjem, ekspozicijom ili osvetljenjem. Ono što mi se najviše sviđa u vezi sa ovim fotoaparatom je način na koji me oslobađa i pruža mi više prilika i više slobode. Imam više prilika da napravim snimak, i to je veoma važno. Kada imate samo nekoliko minuta sa poznatom ličnošću, zaista ne želite da propuštate prilike. Canon me je poštedeo sramote snimanja slike koja nije u fokusu ili je loše eksponirana, i volim ih zbog toga!“ kaže on.

Posmatranje stvari na drugačiji način

Poput još nekih aktuelnih EOS fotoaparata, EOS 5D Mark IV može da prati osobe u režimu prikaza uživo dok se pomeraju po kadru i da prilagođava fokus radi zadržavanja oštrine na njima. Iako ovo ima očiglednu primenu za snimanje video zapisa, Lorenco je takođe uspeo da iskoristi ovu tehnologiju za snimanje fotografija.

„Dok je fotoaparat na stativu i podešen na režim prikaza uživo, mogu da ga podesim tako da fiksira fokus na licu subjekta kako bi uvek bilo fokusirano. Zatim mogu da snimam bez gledanja kroz tražilo ili čak bez držanja fotoaparata, što mi pruža mnogo bolju interakciju sa osobama koje fotografišem“, objašnjava on. „Nema više potrebe da brinem o fotoaparatu, i vodim razgovor sa subjektom na veoma ličnom nivou.

Lorenco je radio na ovaj način pomoću daljinskog prikaza uživo na tabletu koji je bio povezan na EOS 5D Mark IV putem Wi-Fi mreže, uz upotrebu aplikacije Canon Camera Connect. To mu takođe omogućava da daljinski upravlja fotoaparatom i snima slike, što je doživljaj koji poistovećuje sa snimanjem pomoću fotoaparata velikog formata.

„To je kao povratak u vreme fotografa poput Ričarda Avedona: on nije gledao kroz objektiv svog 10x8 fotoaparata dok ga je koristio, zato što to nije moguće. Stajao je pored njega i razgovarao sa subjektom, a to sam i ja radio dok sam koristio EOS 5D Mark IV. Bilo je sjajno! Dobijam oštre rezultate i bolje izraze – to je kao da sa sobom vodim usmeravača fokusa i tehničara osvetljenja, iako snimam fotografije.“

Lorenco kaže da ga ovaj način rada podseća na usporeniji i promišljeniji način snimanja tipičan za fotografisanje sa filmom. „Digitalna tehnika može da bude pomalo automatska: pritisnete dugme i ako ne uspete ovaj put, uspećete sledeći put ili nakon toga. Na kraju ćete dobiti željeni snimak pod uslovom da napravite dovoljno slika, što je po mom mišljenju odraz lenjosti. Snimanjem na ovaj način, sporije i uz pružanje pune pažnje subjektu, postižem mnogo veću stopu uspeha. Nekako sam bio svesniji toga da fotografišem.

"Nema više potrebe da brinem o fotoaparatu, i vodim razgovor sa subjektom na veoma ličnom nivou."

Lorenzo Agius photographs with EOS 5D Mark IV

Majstor svih zanata?

EOS 5D Mark IV je dobio epitet svestranog fotoaparata i Lorenco se slaže sa tim, ali naglašava da univerzalna privlačnost nije postignuta kroz kompromis. „Smatram da, bez obzira na to kojom vrstom fotografije se bavite, postoji nešto u ovom fotoaparatu što ćete moći da iskoristite i što će vam omogućiti da radite nove stvari“, kaže on. „Ako ste fotoreporter i snimate u uslovima slabog osvetljenja, obožavaćete mogućnosti korišćenja visoke ISO osetljivosti. Ako ste fotograf koji snima sport ili divlje životinje, tu je brzina snimanja od 7 kadrova u sekundi i sistem automatskog fokusa koji je sličan onom kod modela EOS-1D X Mark II. A ako ste portretista poput mene, omogućava vam da uradite sve što poželite pomoću jednog fotoaparata.“

„Fokusiranje, brzina i kvalitet slike. Moji pomoćnici i digitalni operateri koji su videli ovaj fotoaparat dok sam ga koristio i datoteke sa njega bili su zadivljeni. Vilice su im bile na podu,“ kaže on.

Lorenco takođe ima par fotoaparata EOS 5DS. „Pretpostavljam da ću ih koristiti kada mi zaista bude potrebna dodatna rezolucija za slike za plakate ili nešto slično, ali je EOS 5D Mark IV brži, ima veći dinamički opseg ili fokusira bolje i pruža svu fleksibilnost o kojoj smo pričali – Dual Pixel RAW i slično. Mislim da je ovo prvi fotoaparat za koji nisam pomislio: „Izvanredan je, ali nešto nedostaje“.

„Jednostavno ne postoji ništa što bi m razočaralo, ovaj fotoaparat je na sasvim posebnom nivou. Bez obzira na to da li ste profesionalac ili amater, dobijaćete bolje snimke i mogućnost popravke slika koje prethodno nije bilo moguće popraviti. Iskreno, nisam siguran kako će uspeti da poboljšaju ovaj model. Sasvim sam zadovoljan što to nije moj problem.“

Ambasadori i priče

Canon ambasador Lorenco Agius koristi EOS 5D Mark IV

Inspiracija

Otkrijte kakve rezultate daje EOS 5D Mark IV u rukama profesionalnih fotografa

Istražite više