A plate of pea fritters garnished with peas and rocket leaves.

FOTOGRAFISANJE HRANE

Najbolji osnovni Canon objektivi za fotografisanje hrane

Fotografisanje hrane predstavlja isplativ način za istraživanje snimanja krupnih planova pomoću Canon fotoaparata – ne samo zato što možete da pojedete subjekat na kraju sesije. Izdvojite vreme za aranžiranje sastojaka na slici, upravljajte osvetljenjem i doterajte postavke, pa ćete otkriti da možete da pravite fotografije hrane vredne uživanja.

Međutim, postoje određeni komadi opreme koji mogu da vam pomognu da izvučete najbolji kvalitet iz fotoaparata. Na primer, stativ može da bude koristan kada fotografišete hranu pri slabom osvetljenju ili kada snimate ekstremne krupne planove, iako će asortiman objektiva kompanije Canon sa tehnologijom stabilizacije slike takođe značajno pomoći u tim situacijama. Dodavanje Speedlite blica ili drugog oblika veštačkog osvetljenja u opremu takođe može da vam otvori dodatne kreativne opcije.

Međutim, nadogradnja objektiva može da ima najveći uticaj na fotografisanje hrane. Mnogi objektivi vam omogućavaju da fokusirate sa dovoljno male razdaljine da biste uvećali sitne detalje, ali vam samo pravi makro objektiv pruža uvećanje od bar 1x. To znači da se subjekat na senzoru snima u razmeri 1:1 ili u prirodnoj veličini kada je objektiv podešen na minimalnu razdaljinu za fokusiranje.

Opremljeni Canon makro objektivom – ili nekim od sve većeg broja standardnih objektiva koji imaju odvojen makro položaj na prstenu za zumiranje radi fokusiranja sa male razdaljine – moći ćete da otkrijete skrivene teksture, prefinjene šablone i suptilne strukture hrane, koje inače mogu da ostanu neprimećene.

Ovde ćemo razmotriti najbolje opcije za sve tipove EOS fotoaparata.

Canon objektivi sa stabilizacijom slike olakšavaju eliminisanje podrhtavanja fotoaparata dok snimate izbliza iz ruke.

Najbolji Canon EF-S objektivi za fotografisanje hrane

Najbolji za: APS-C DSLR

Takođe funkcioniše sa: EOS M fotoaparatima (uz M adapter) i EOS R fotoaparatima (uz R adapter)

Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM

Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM
Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM ima ugrađeno LED svetlo za makro fotografiju. Možete da uključite obe strane da biste jasno zabeležili detalje ili samo jednu polovinu prstena za poboljšane senke i teksture.

Najširi makro objektiv u EF-S asortimanu napravljen je tako da odgovara proporcijama APS-C senzora i daje prikaz koji je ekvivalentan 56 mm f/2,8 objektivu na fotoaparatu punog formata.

Može da pruži istu reprodukciju u prirodnoj veličini kao Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, ali morate da budete mnogo bliže da biste ovo postigli sa kraćim objektivom. Da bi se kompenzovale senke koje mogu da se pojave usled snimanja sa manje razdaljine, LED svetlo za makro fotografiju ugrađeno na kraju objektiva omogućava vam da osvetlite subjekat, a pruža vam i kreativnu kontrolu nad načinom osvetljavanja hrane. Možete istovremeno da aktivirate obe strane prstena ili da koristite bilo koju od strana nezavisno, radi dodavanja senki i stvaranja doživljaja dubine.

Pošto je dovoljno mali i lagan za lako korišćenje iz ruke, Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM se savršeno uklapa sa kompaktnim DSLR fotoaparatima, kao što su Canon EOS 250D i Canon EOS 850D. Takođe poseduje hibridni sistem za stabilizaciju slike, koji maksimalno smanjuje efekte podrhtavanja fotoaparata koji su češći kod makro fotografije.

Ugrađeno LED svetlo za makro fotografiju omogućava osvetljavanje najsitnijih detalja.

Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Prvi EF-S makro objektiv kompanije Canon koji može da daje slike u prirodnoj veličini predstavlja odličan prvi izbor za fotografe hrane. Mali je, lagan i veoma oštar, sa velikim maksimalnom otvorom blende, koji olakšava pozicioniranje subjekta između prelepo zamućene pozadine i prednjeg plana.

Uz ugao prikaza koji je ekvivalentan 96 mm f/2,8 objektivu na fotoaparatu punog formata, efektivno dobijate veći doseg pomoću objektiva Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM, pa sa veće razdaljine možete da pravite snimke koji ispunjavaju kadar. To ne samo da znači da je manja verovatnoća da napravite senku na subjektu, već i olakšava izdvajanje najukusnijih zalogaja na tanjiru.

Ovaj objektiv ima brz sistem automatskog fokusa, ali možete i ručno da rotirate prsten za fokusiranje da biste doterali oštrinu.

Najbolji Canon EF-M objektiv za fotografisanje hrane

Najbolji je za: EOS M fotoaparate

Prikažite kriške voća, složene deserte i sjajne sosove u najboljem svetlu pomoću ovog kompaktnog makro objektiva za Canon fotoaparate iz serije EOS M.

Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM

Pored toga što pruža reprodukciju 1:1, ovaj kompaktni makro objektiv namenjen podjednako kompaktnim EOS M fotoaparatima bez ogledala prevazilazi prirodnu veličinu. Aktiviranjem super makro režima možete da postignete uvećanje od 1,2x, što vam omogućava da istražujete teksturu korice ili finu strukturu voća uz detalje od kojih kreće voda na usta.

Super makro režim vam omogućava da priđete subjektu na 13 mm, a konvergentni dizajn kućišta doprinosi smanjivanju senki koje pravi objektiv. Takođe koristi istu tehnologiju LED Macro Lite kao objektiv Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM, što vam pruža kreativnu kontrolu nad osvetljenjem kada snimate sa izuzetno male razdaljine.

Pored toga što ima UD (ultraniska disperzija) i asferične elemente objektiva koji garantuju visok kvalitet slike, Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM može da se pohvali i hibridnom stabilizacijom slike. Uz ekvivalentnu žižnu daljinu na punom formatu od približno 45 mm, u pitanju je odličan objektiv za istraživanje pijaca i restorana na otvorenom, naročito kada je uparen sa fotoaparatom koji pruža odličan automatski fokus pri slabom osvetljenju, kao što je Canon EOS M6 Mark II.

Najbolji osnovni Canon EF objektivi za fotografisanje hrane

Najbolji za: DSLR punog formata

Takođe funkcionišu sa: APS-C DSLR, EOS M fotoaparatima (uz M adapter) i EOS R fotoaparatima (uz R adapter)

Široki otvor blende na objektivu Canon EF 50mm f/1.8 STM omogućava vam da oštro fokusirate subjekat.

Canon EF 50mm f/1.8 STM

Za razliku od drugih ovde preporučenih objektiva za fotografisanje hrane, Canon EF 50mm f/1.8 STM nema makro funkciju. Ali vam omogućava da fokusirate sa razdaljine od 35 cm i daje standardni ugao prikaza na fotoaparatu punog formata, koji fotografijama daje prirodan izgled.

Maksimalni otvor blende ovog objektiva od f/1,8 prima puno svetla, što ga čini odličnim izborom kada fotografišete u slabo osvetljenim kafićima i restoranima. Takođe vam omogućava da selektivno fokusirate malu oblast aranžmana sa hranom, dok se pozadina pretvara u mekano zamućenje.

Zahvaljujući automatskom fokusu sa stepenastim motorom (STM), ovaj objektiv brzo i tiho fokusira subjekat, pa je odličan izbor ako želite da pravite i video snimke pored fotografija. Ako više volite ručno da fokusirate snimke izbliza, to možete precizno da radite uz pomoć uvećanog prikaza uživo na Canon DSLR fotoaparatima, kao što su Canon EOS 850D i Canon EOS 4000D.

Skoro nečujna STM tehnologija omogućava objektivu Canon EF 50mm f/1.8 STM da fokusira izuzetno brzo.

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

Ovaj srednji telefoto makro objektiv možda nema hibridni stabilizator slike kao profesionalni Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, ali svakako može da daje izuzetno oštre rezultate.

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM pruža uvećanje od 1x kada se koristi najmanja razdaljina za fokusiranje, ali relativno velika žižna daljina od 100 mm znači da ne morate da se približite toliko kao sa kraćim objektivom. Ovo može da olakša pozicioniranje svetla, reflektora i drugih dodataka koji mogu da vam budu potrebni da biste oživeli scenu sa hranom.

Automatsko fokusiranje je brzo i precizno zahvaljujući ultrazvučnom motoru (USM), a dodatno možete da povećate brzinu automatskog fokusa pomoću prekidača limitera fokusa na kućištu.

Optički izvanredan, objektiv Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM može da beleži živopisan opseg boja i fine detalje. Blenda sa osam krilaca daje prelep izgled oblastima izvan fokusa na slici, dok Super Spectra premazi smanjuju odblesak unutar objektiva, za rezultate visokog kontrasta.

Objektiv sa brzim automatskim fokusom omogućava snimanje izuzetno oštrih slika.

Najbolji osnovni Canon RF objektivi za fotografisanje hrane

Najbolji za: EOS R fotoaparate

Širokougaono ili izbliza, Canon RF 35mm F1.8 IS STM je odličan svestrani objektiv za fotografisanje hrane.

Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

Svestrani makro objektiv napravljen za Canon EOS R sistem punog formata bez ogledala, Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM može da zabeleži širokougaoni snimak aranžmana na stolu i krupni plan sa pola prirodne veličine – kao i sve između.

Dovoljno je mali i lagan da možete da ga koristite bez stativa, dok vam tehnologija Dual Sensing IS sa 5 koraka pomaže da na najbolji način iskoristite impresivnu moć razlučivanja objektiva.

Poput drugih objektiva iz Canon RF asortimana, Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM ima prilagodljivi kontrolni prsten sa prednje strane kućišta, kojem možete da dodelite važnu funkciju fotoaparata, kao što je otvor blende, ISO ili kompenzacija ekspozicije. To vam omogućava da lako i precizno podesite postavku brzim okretanjem prstena.

Probajte da koristite ovaj objektiv sa Canon EOS RP, gde možete da iskoristite prednost funkcije podešavanja fokusa na fotoaparatu da biste fotografisanje hrane preneli na novi nivo oštrine.

Napisao Markus Hokins

Srodni članci
A table display with cakes, meringue, iced donuts and pastries.

FOTOGRAFISANJE HRANE

Savladajte umetnost fotografisanja hrane

Fotograf i bloger o hrani Lina Lomelino otkriva svoje najbolje savete za postizanje maksimalnog učinka pri fotografisanju hrane.

A father and son flick through the pages of a recipe book together.

SAVETI ZA ŠTAMPANJE

Odštampajte svoju knjigu recepata

Natasha Alipour-Faridani o tome kako da fotografišete i odštampate svoju knjigu recepata.

A woman standing in front of shuttered windows touches a paper star hanging from the ceiling.

FOTOGRAFISANJE U ZATVORENOM

Tri ideje za kreativno fotografisanje kod kuće

Upoznajte se sa fotoaparatom i naučite da snimate kinematografske portrete, makro slike i video zapise sa ubrzanim protokom vremena.

Slični proizvodi

Srodni članci



Get Inspired predstavlja ključni izvor korisnih fotografskih saveta, vodiča za kupovinu i informativnih intervjua – sve što vam je potrebno da biste pronašli najbolji fotoaparat ili najbolji štampač i pretvorili sledeću kreativnu ideju u stvarnost.

Povratak na sve savete i tehnike