silhouette of woman in-front of city scape

Osnove fotografije

Saveti i najbolji objektivi za fotografije sa zamućenom pozadinom

DSLR fotografi obožavaju oblasti izvan fokusa na fotografijama, pošto je to jedan od načina za isticanje fotografija u odnosu na osnovne modele fotoaparata i smartfone, na kojima je teško postići naglašene oblasti izvan fokusa. „Bokeh“ je termin koji se koristi da opiše kvalitet i osobine tih oblasti koje nisu u fokusu i najvidljivije su u zamućenim istaknutim delovima.

Količina „bokeh“ efekta se povećava kada slika ima malu dubinu polja ili veću oblast izvan fokusa. Stoga, upravljanje količinom „bokeh“ efekta na slikama zavisi od povećavanja zamućenih oblasti. Ispod je navedeno nekoliko načina za dodavanje zamućenja na slike smanjivanjem dubine polja, čime se dodaje „bokeh“.

1. Koristite „brz“ objektiv – to se odnosi na modele sa velikim maksimalnim otvorom blende, a mi preporučujemo EF 85mm f/1.8 USM ili EF 50mm f/1.8 STM

2. Snimajte sa velikim otvorom blende – u režimu prioriteta blende (Av) ili ručnom režimu (M) na fotoaparatu izaberite veliki otvor blende (mali f/broj) da biste smanjili dubinu polja i povećali kontrast izvan fokusa u odnosu na fokusirani subjekt.

3. Povećajte razdaljinu između subjekta i pozadine da biste dodatno zamutili pozadinu.

ornate lamp in-front of bokeh effect

4. Približite se – maksimalnim povećavanjem razdaljine između vas i subjekta povećavate oblast pozadine koja je izvan fokusa.

5. Koristite veće žižne daljine da biste povećali oblast izvan fokusa na fotografijama. Ako imate zum objektiv, zumirajte na maksimalnu žižnu daljinu. Objektivi sa žižnom daljinom od 200 mm ili većom daju još veće zamućene oblasti.

Srodni članci
How to use natural light

FOTOGRAFSKO OSVETLJENJE

Kako se koristi prirodna svetlost

Ako znate kako da upotrebite svetlo u svoju korist, to će se drastično odraziti na kvalitet vaših fotografija. Ne morate da ulažete u novu opremu da biste videli rezultate.

The difference a portrait lens makes

PORTRETI

Razlika koju pravi objektiv za portrete

Postoje serije specijalizovanih objektiva napravljenih za određene žanrove, kao što je fotografisanje portreta, koji mogu da naprave ogromnu razliku na fotografijama.

Take better portraits

PORTRETI

Portreti u uslovima nezgodnog osvetljenja

Fotografisanje portreta može da bude nezgodno uveče. Nastavite da čitate da biste saznali kako da unapredite veštine snimanja portreta.

6. Birajte subjekte sa vidljivim istaknutim delovima u oblasti izvan fokusa. Istaknuti delovi odnose se na izvore svetla na slici; pa vilinska svetla ili sunčevo svetlo kroz lišće drveća daju prelepe kugle i oblike zamućenog svetla ili „bokeh“.

7. Ne zaboravite prednji plan – oblast izvan fokusa takođe možete da postignete i u prednjem planu na slikama. Pokušajte dodatno da odmaknete subjekt na slici i dodajte detalje u prednjem planu, blizu objektiva.

8. Takođe možete da isečete oblike od kartona i da ih stavite ispred objektiva kako biste postigli zanimljive efekte – pogledajte video ovde:

Poboljšavanje kvaliteta umesto kvantiteta „bokeh“ efekta zavisi od objektiva kojeg koristite. Naročito vidljivo u istaknutim delovima izvan fokusa, oblik zamućenih svetlosnih šara generiše blenda, odnosno otvor koji kreiraju krilca na membrani objektiva. Uopšteno, objektivi sa više krilaca na membrani daju više kružnu blendu i prijatniji „bokeh“.

 silhouette of woman in-front of city scape with zoom

Slični proizvodi

Srodni članci



Get Inspired predstavlja ključni izvor korisnih fotografskih saveta, vodiča za kupovinu i informativnih intervjua – sve što vam je potrebno da biste pronašli najbolji fotoaparat ili najbolji štampač i pretvorili sledeću kreativnu ideju u stvarnost.

Povratak na sve savete i tehnike