Članak

Zašto personalizovana štampana komunikacija predstavlja vaše tajno oružje za angažovanje klijenata u novom normalnom okruženju

Zašto personalizovana štampana komunikacija predstavlja vaše tajno oružje za angažovanje klijenata u novom normalnom okruženju

Canon Camera
Tokom 2020. bile su vidljive radikalne promene u prilikama za komunikaciju sa klijentima koje su bile dostupne preduzećima. Mnogi od nas mnogo manje vremena provode u kancelariji radi smanjivanja kontakta na sastancima, uz dosta vremena provedenog onlajn – u radu, ali i u komunikaciji sa prijateljima i kupovini. U stvari, vreme provedeno na digitalnim medijima je u stalnom porastu, a ove godine je dostiglo 7,5 sati dnevno1.

Uz tako visok procenat vremena koje provodima na digitalnim kanalima, dopiranje do klijenata postaje sve izazovnije. Istraživanje pokazuje da ciljna tržišta pokazuju znake „digitalnog zamora“, što se ogleda u naglom napredovanju tehnologije za blokiranje oglasa2. To iznova stavlja naglasak na važnost alternativnih načina komunikacije, poput štampe, kao metoda za privlačenje i angažovanje klijenata u novom normalnom okruženju.
Pretvorite štampane medije u tajno oružje za uspeh

Digitalni zamor i nepoverenje u medije

Nedavno istraživanje je pokazalo da je u protekle dve godine 95% korisnika sredstava komunikacije počelo da investira u digitalnu tehnologiju3. Na površini ovo ima smisla: pored doprinosa smanjivanju troškova – štampani mediji su skuplji od digitalnih – marketinški stručnjaci žele da budu prisutni tamo gde njihovi klijenti provode vreme. U 2020. to je bilo onlajn, više nego ikada pre. Međutim, dodatno istraživanje je pokazalo da efektivan marketing na digitalnim medijskim kanalima postaje sve teži, a izgleda da je u pitanju problem sa poverenjem. Medijska konsultantska kuća Kantar objavila je da je oglašavanje na veb stranicama, a naročito preko društvenih mreža, najmanje pouzdan medij dostupan marketinškim stručnjacima. Najpouzdaniji medij je štampa. 4

Podsticanje angažovanja pomoću štampe

Istorijski gledano, štampani mediji su se dokazali kao efektivan način za povezivanje sa klijentima, a taj uticaj ne jenjava čak ni u vreme kada se čini da naš raspon pažnje postaje sve kraći. Približno 65% korisnika izjavilo je da bi verovatno posvetili punu pažnju štampanoj direktnoj pošti5, što je značajan procenat koji je teško ignorisati. Stoga, iako štampa može da zahteva veću početnu investiciju, veća je verovatnoća da će odštampane informacije za komunikaciju sa klijentima biti odštampane i da će čitaoci imati poverenja u njih – što na kraju daje veći povraćaj investicije od digitalnih strategija.

Zašto je kvalitet važan kada je u pitanju štampa

Kada je u pitanju štampa, kvalitet je zaista važan. Istraživanje u vezi sa uticajem kvaliteta štampe pokazalo je porast pozitivnih osećanja i isticanje brenda sa višim kvalitetom papira6, što je pokazalo da to stvarno može da utiče na percepciju brenda. Zbog toga mi uvek pravimo uređaje sa kvalitetom otisaka na umu. Na primer, naša najnovija serija, imagePRESS C170, omogućava rad sa širokim asortimanom medija i veličina papira, što je čini savršenom mašinom za upravljanje modernim kancelarijskim potrebama, od postera, preko sjajnih brošura do materijala za prodajna mesta. Brzu su i precizni, jednostavni za korišćenje i imaju mnoštvo automatizovanih funkcija, uz robusnost i pouzdanost za celodnevno korišćenje u kancelariji ili studiju sa velikim obimom posla.

Jedan od izazova sa kojima se klijenti suočavaju prilikom razmatranja strategije za kreativnu komunikaciju putem štampanog materijala je to kako će ih proizvoditi. Proizvodnja može da podrazumeva investiranje u eksternalizovanje ili kupovinu specijalizovanog uređaja, pored postojećeg kancelarijskog modela. Međutim, svestranost sistema nove generacije, kakav je imagePRESS C170, omogućava organizacijama da kombinuju tradicionalne potrebe za štampanjem sa mogućnošću raznovrsnijeg internog štampanja visokog kvaliteta.

Materijale za komunikaciju sa klijentima, kao što su direktna pošta, brošure i katalozi, pa čak i pozivnice i ambalažu za male serije, možete da proizvodite interno, uz visok nivo tačnosti boja i završne obrade. Pored povećavanja kontrole nad kvalitetom, rokovima i bezbednošću, ovo preduzećima pruža veću kreativnu slobodu.

Personalizovan doživljaj pruža dodatu vrednost

Kreiranje štampanih materijala za komunikaciju visokog kvaliteta dodaje vrednost održavanjem relevantnosti i angažovanja poruka, čime se unapređuje korisnički doživljaj. Interno sprovođenje tih kampanja takođe pruža veću kontrolu nad personalizovanjem. Digitalni štampači i softver sa podrškom za tehnologiju promenljivih podataka omogućavaju korisnicima da kreiraju male serije izuzetno ciljanih, personalizovanih materijala. Načini primene poput kataloga, pozivnica i marketinških materijala mogu da se prilagođavaju određenim klijentima, uz personalizovanje pomoću imena i drugih informacija.

Štampani materijali za komunikaciju imaju fizičke atribute koje digitalni materijali nemaju: ljudi mogu da vide, dodirnu i pomirišu štampani materijal – čulno iskustvo koje može dodatno da poveća angažovanje. U kombinaciji sa poverenjem koje korisnici i dalje imaju u štampani materijal, kvalitetni štampani materijal za komunikaciju sa klijentima organizacijama pruža vrednu priliku za pozitivno angažovanje, pridobijanje i održavanje lojalnosti klijenata. Iako je ranije za pravljenje kreativnog, personalizovanog štampanog materijala bilo potrebno kupiti dodatni specijalizovani uređaj, današnji svestraniji uređaji mogu da odgovore na vaše potrebe za funkcionalnošću kancelarijskog uređaja, uz mogućnost kreiranja novih, profesionalnih formata.
  1. https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
  2. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
  3. Canon izveštaj o uvidima za 2020. „Kreiranje vrednisti za klijente“
  4. https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
  5. https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
  6. Sappi and Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch, p28-29

Povezani proizvodi i rešenja

Dodatno istražite

  • Agapanthus

    ČLANAK

    Canon imageRUNNER ADVANCE DX C5800 – vodič

    Sve što je potrebno da znate o pametnom višefunkcionalnom štampaču Canon imageRUNNER ADVANCE DX.

  • Kvalitetna komunikacija

    Članak

    Pružanje visokog kvaliteta bez kompromisa

    Pomaže vam da očarate klijente bez prevelikog ulaganja.

  • Digitalna transformacija hibridnog radnog okruženja uz štampu

    ČLANAK

    Digitalna transformacija hibridnog radnog okruženja uz štampu

    Transformacija štampe radi odgovaranja na potrebe hibridnog radnog okruženja.

  • Niste sigurni koji proizvodi odgovaraju vašem preduzeću?