Muškarac stoji u kancelariji i gleda u smartfon

Skoro polovina donosilaca IT odluka posvećuje značajan deo vremena implementaciji automatizacije. Zašto ne mogu da prevaziđu jaz u automatizaciji?

Automatizacija nije nov fenomen. Vođeni potrebom za povećanom produktivnošću, ljudi su osmišljavali tehnologije za obavljanje zadataka bez pomoći. Vekovima, od parnih razboja do linija za sklapanje automobila, automatizacija je pomagala da se zaposleni oslobode monotonih i ponavljajućih zadataka kako bi radna mesta postala efikasnija 1.

Ali u kancelarijskom radu, automatizacija poprima drugačije oblike. Informacioni stručnjaci znanja dodaju vrednost stvaranjem i deljenjem informacija – tako da mogućnost da se to radi efikasnije predstavlja veliki podsticaj konkurentnosti.

Nedavno smo sproveli istraživanje o tome kako se radni procesi na radnom mestu menjaju – uključujući kako organizacije upravljaju dokumentima i informacijama – i saznali da organizacije sada počinju da primenjuju automatizaciju na različite načine. To je, zauzvrat, otključalo koristi koje daleko prevazilaze efikasnost, kao što su poboljšanje korisničkog iskustva i održavanje bezbednosti i usaglašenosti.

Međutim, takođe smo videli da mnoga preduzeća imaju poteškoća da napreduju od osnovnijih oblika automatizacije ka naprednim tipovima. Pa smo se onda zapitali: zašto?

Automatizacija u usponu

Iako je automatizacija već bila brzorastuća industrija pre pandemije, poslednjih nekoliko godina zabeležen je porast njene upotrebe, pri čemu je globalno tržište automatizacije poslovnih procesa poraslo sa 5,1 milijardu dolara u 2016. na 12,7 milijardi dolara u 2021. godini2. Pandemija je ubrzala ovaj proces jer je naterala mnoga preduzeća da digitalizuju velike oblasti svog poslovanja3. Zapravo, prema kompaniji McKinsey, usvajanje tehnologije odvijalo se oko 25 puta brže nego pre pandemije4.

Rezultat? Preduzeća su napravila značajne korake u automatizaciji prethodno zanemarenih poslovnih funkcija, kao što su korisnička podrška, HR i obrada faktura, koje uključuju ponavljajuće procese koji su veoma pogodni za automatizaciju, čak i ako mnoge organizacije ranije nisu bile u mogućnosti da tome daju prioritet.

McKinsey je takođe utvrdio da su se, sa ovim napretkom, stavovi promenili od korišćenja automatizacije za smanjenje troškova ka sticanju konkurentske prednosti5. Kako automatizacija postaje naprednija i primenjuje se na složenije poslovne procese, ona donosi više strateških koristi.

Donosioci IT odluka istražuju koristi automatizacije

Prednosti automatizacije

Naše istraživanje uključivalo je ispitivanje donosilaca IT odluka o njihovim iskustvima sa automatizacijom. Iz njihovih odgovora, identifikovali smo tri ključne oblasti u kojima su dosledno uviđali koristi:

1. Produktivnost i rast

Produktivnost je jedna od koristi koja se najčešće povezuje sa automatizacijom, i naše istraživanje je to potvrdilo. 37% donosilaca IT odluka reklo je da ona omogućava timovima da rade efikasnije, što je čini glavnom korišću.

2. Sajber bezbednost i smanjenje rizika u poslovanju

32% donosilaca IT odluka utvrdilo je da je njihovo ulaganje u automatizaciju olakšalo upravljanje usaglašenošću i zaštitu kritičnih informacija.

3. Korisničko iskustvo

34% donosilaca IT odluka sa kojima smo razgovarali reklo je da im je automatizacija pomogla da poboljšaju korisničko iskustvo – što je jedna od tri glavne koristi.

Donosioci IT odluka su očigledno zadovoljni automatizacijom koju imaju. Ali da li postoje oblasti u kojima bi mogli ići dalje, kako bi uneli više koristi od automatizacije u svoje organizacije?

Prvi koraci u automatizovani svet

Zaštita podataka je stalna briga za donosioce IT odluka, a sa sve većom primenom virtuelnog i hibridnog načina rada, organizacijama je teže da prate ponašanje zaposlenih. 36% donosilaca IT odluka reklo je da zna ili veruje da zaposleni ne prate procese usaglašavanja – pa ne iznenađuje što već ulažu u tehnologiju za upravljanje digitalnim dokumentima kako bi stekli bolju vidljivost i kontrolu nad protokom informacija kroz organizaciju.

Na primer, 53% donosilaca IT odluka ima uspostavljena automatska prava pristupa, osiguravajući da neovlašćeni zaposleni ne mogu da pristupe osetljivim dokumentima. 51% je automatski primenilo vremenske okvire za čuvanje kako bi osigurali da se osetljivi dokumenti brišu u skladu sa GDPR-om.

Sve u svemu, otprilike polovina donosilaca IT odluka kaže da je implementirala neku od potencijalnih mogućnosti upravljanja digitalnim dokumentima o kojima smo ih pitali.

Donosioci IT odluka istražuju koristi napredne automatizacije

Napredna automatizacija

Kada smo pogledali složenije implementacije koje pokrivaju čitave radne procese, shvatili smo da je usvajanje ove faze automatizacije od strane donosilaca IT odluka primetno manje. Važno je napomenuti da su ovo najuticajnije vrste automatizacije, koje mogu da transformišu iskustvo zaposlenih i klijenata.

Na primer, samo 29% donosilaca IT odluka automatizovalo je komunikaciju sa klijentima – a samo 30% je u stanju da pruži automatska ažuriranja statusa za kupce i klijente.

Dakle, u čemu je problem – i kako donosioci IT odluka mogu da premoste taj jaz kako bi osigurali da ne zaostanu?

Uvođenje automatizacije radnih procesa je jednostavno složenije. Ali tokom našeg istraživanja postalo je jasno da implementacija tako široke automatizacije može da bude zastrašujuća iz još jednog posebnog razloga – problema kompatibilnosti između nove i postojeće tehnologije. Zato, kada donosioci IT odluka biraju novu tehnologiju, naveli su kompatibilnost sa postojećom IT infrastrukturom svoje organizacije kao glavni faktor razmatranja.

S obzirom na to da organizacije rade sa sve složenijim tehnološkim ekosistemima, ne iznenađuje što ažuriranja i inovacije nisu jednostavni. Naše istraživanje je otkrilo da je 27% donosilaca IT odluka doživelo kašnjenja tokom svoje poslednje velike implementacije tehnologije, a 23% je instaliralo tehnologiju, ali je utvrdilo da funkcionalnost ne odgovara nameni. Ono što je trebalo da učini preduzeće efikasnijim u upravljanju informacijama može, ako se nepravilno postupa, imati suprotan efekat.

Upravljanje informacijama na digitalno zreo način

U mnogim slučajevima, izbor pravog partnera tokom implementacije nove tehnologije predstavlja razliku između uspeha i neuspeha. Naše istraživanje je pokazalo da saradnja sa pogrešnim partnerom može da pogorša probleme kompatibilnosti. Zato odabir partnera sa iskustvom u integraciji i orkestraciji rešenja može da pomogne donosiocima IT odluka da maksimalno smanje sve poremećaje i neizvesnost.

Videli smo da povećanje njihove digitalne zrelosti nudi preduzećima osnovne elemente da postanu agilnija. Automatizacija je fundamentalni deo ovog putovanja, poboljšavajući iskustvo zaposlenih i klijenata, i pružajući donosiocima IT odluka veću kontrolu i vidljivost informacija u njihovim organizacijama nego ikada pre.

Ali da bi maksimalno iskoristila automatizaciju, preduzeća moraju da budu spremna da izgrade plan rasta koji zaobilazi prepreke kompatibilnosti. Pronalaženjem pravog partnera, ovaj kontinuirani pokret ka automatizovanoj budućnosti postaje daleko manje zastrašujući.

Preuzmite naš izveštaj odmah da biste otkrili izazove sa kojima se danas suočavaju donosioci IT odluka, kako se meri digitalna zrelost vašeg preduzeća i oblasti u koje možete ulagati da biste izgradili praktičnu strategiju automatizacije.

Dodatno istražite

Snalaženje u neizvesnosti

Kako donosioci IT odluka mogu da odgovore na nove izazove u oblasti informacione bezbednosti i usklađenosti?

Uspešno uvođenje nove tehnologije uz minimalne poremećaje predstavlja veliki izazov.

Pročitajte u nastavku naša četiri najbolja saveta za besprekorno uvođenje tehnologije za upravljanje informacijama

Povezani proizvodi i rešenja

Usluge upravljanja štampanjem

Naše usluge upravljanja štampanjem pomažu vam da unapredite efikasnost, bezbednost i korisnički doživljaj kroz izbor poboljšanih mogućnosti.

Rešenja za upravljanje informacijama

Omogućite da vaši poslovni procesi teku nesmetano i bezbedno unutar organizacije, čime ćete poboljšati produktivnost i korisničko iskustvo, kao i osigurati bezbednost informacija i usaglašenost svoje organizacije, uz Canon rešenja za upravljanje informacijama.