Photographer Tom Bing on a beach taking a picture of a surfer holding her board.

FOTOGRAFISANJE NA OTVORENOM

Od talasa do kitova: kako da na kreativan način snimate akcione hobije

Strastveni surfer i motociklista, Tom Bing je podjednako navučen na te dinamične hobije i na subjekte koje fotografiše. Suprugu Seli, takođe strastvenog surfera, upoznao je u umetničkoj školi, a zatim su proveli 12 meseci vozeći motocikle od Santjaga do San Franciska, a sa sobom su imali i daske za surfovanje. Sada su se preselili u Tajnmaut na severoistoku Engleske, surferski centar poznat po zlatnim plažama i hladnom moru.

Tom kaže da ga je pokojni deda, koji je voleo jedrenje i pecanje na moru, takođe zainteresovao za fotografiju. „Moj deda je bio veoma zainteresovan za fotografiju i kod kuće je imao mračnu sobu u kojoj je razvijao fotografije – i dalje imam nekoliko njegovih starih fotoaparata“, kaže Tom. „Zbog njega sam došao na ideju da dokumentujem i beležim trenutke za sebe i druge ljude.“

Sada kao profesionalni fotograf, Tom je specijalizovan za surfovanje i motokros, a snimanje tih aktivnosti vodi ga na lokalnu plažu i širom sveta. Njegova strast je dokumentovanje zajednica, slobode i zabave koji čine suštinu tih hobija.

Ovde deli svoj pristup, tehnike i savete za beleženje aktivnosti na otvorenom, uz dozu kreativnosti.

Zabeležite akciju i atmosferu – saveti Toma Binga

1. Prilagodite opremu aktivnosti

Lagan, prenosiv i snažan: Canon EOS M6 Mark II bio je savršena alatka za snimanje ovog trkača i Tomu je omogućio da prati akciju.

Tom koristi Canon EOS 90D sa objektivom Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS II USM, što je idealna konfiguracija za dinamično snimanje divljih životinja i sporta, uz karakteristike koje idu od uzastopnog snimanja brzinom od 10 kadrova u sekundi do 45 krstastih tačaka za automatsko fokusiranje.

Kada biciklom ili peške stiže do teško dostupnih lokacija, takođe koristi lakši i manji fotoaparat bez ogledala Canon EOS M6 Mark II sa objektivima Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM i Canon EF-M 32mm f/1.4 STM. „Odsustvo ogledala vam omogućava da smestite mnogo više u malo kućište“, kaže Tom, što je savršeno kada je potrebno da putujete sa malo tereta.

Kada ste na terenu, savetuje da budete realistični u vezi sa tim koliko opreme treba da nosite sa sobom. „Možda sa sobom ne morate da ponesete 10 objektiva, već samo dva koji pružaju ono što od njih tražite“, kaže on.

Za veoma brzu akciju, optičko tražilo na DSLR fotoaparatu može da vam omogući da pratite akciju, bez veoma malog kašnjenja koje je prisutno u elektronskom tražilu na fotoaparatu bez ogledala; međutim, dodaje u vezi sa kvalitetom slike: „Mislim da su fotoaparati bez ogledala podjednako dobri.“

2. Prepustite se akciji

Kada razumete aktivnost koju fotografišete, to vam pomaže da predvidite akciju i da budete spremni da je zabeležite. Čak i nešto tako jednostavno, kao to da znate kojom putanjom će vozač proći kroz deo sa blatom, a što ste naučili iz iskustva, može da napravi razliku između pravljenja i propuštanja snimka.

„Uvek su me inspirisali [foto-reporteri] Džejms Nahtvi i Don Mekalin, kao i taj dokumentarni stil fotografisanja. Obožavam činjenicu da se oni prepuštaju pričama koje snimaju“, kaže Tom, čiji je cilj da prenese emocije i uzbuđenje učestvovanja u aktivnostima, a ne samo kako one izgledaju pasivnim posmatračima.

„Pre nego što uopšte izvadite fotoaparat, istražite kulturu onoga što snimate“, kaže on. „Ako znate kakav je osećaj voziti bicikl kroz prelepi rezervat, onda znate šta pokušavate da zabeležite i u kojoj milisekudi da pritisnete okidač“, kaže on.

Na čisto praktičnom nivou, na primer, ako iz sopstvenog iskustva znate kako da tumačite prilike za surfovanje, možete da predvidite gde će se odigrati akcija i da budete na položaju, spremni za snimanje. „Kada krene, krenulo je“, kaže Tom, „a odličan je osećaj kada znate gde treba da budete i kada.“

3. Zamrznite akciju

Naučite kako da ovladate brzinom zatvarača i kakva je njena veza sa ISO osetljivošću i blendom, kako biste savršeno zabeležili akciju i atmosferu.

„Skoro uvek snimam u uzastopnom režimu“, kaže Tom. „To je neprocenjivo za akcionu fotografiju zato što se izrazi lica menjaju veoma brzo, pa ne možete da očekujete da ih zabeležite jednim snimkom ako se neko pomera kroz kadar. Potrebno je približno 10.“

Canon EOS M6 Mark II pomaže zahvaljujući brzini snimanja od 14 kadrova u sekundi, uz dodatnu prednost izuzetno oštrog, uzastopnog automatskog fokusiranja sa praćenjem. Kada je brzina od kritične važnosti, može čak i da snima RAW datoteke pri neverovatnih 30 kadrova u sekundi, uz uzastopno fokusiranje, u rafalnom RAW režimu od 18 MP, sa isecanjem.

Sa druge strane, Canon EOS 90D ima veći opseg brzina zatvarača – do 1/8.000 s, odnosno do 1/16.000 s sa elektronskim zatvaračem, u poređenju sa maksimalnih 1/4.000 s na modelu EOS M6 Mark II – pruža najveću verovatnoću da ćete zamrznuti kretanje, dok vam optičko tražilo omogućava da održavate korak sa akcijom bez ikakvog kašnjenja u odnosu na najbolja elektronska tražila.

4. Pokažite kreativnost

Pokažite kreativnost i istražite neobične kompozicije kao što je ova, za upečatljivije snimke.

Neobične perspektive, pomeranje, siluete i eksperimentisanje sa dubinom polja su tehnike koje Tom koristi da bi pokazao kreativnost i preneo ono što subjekat oseća na stazi ili u vodi.

„Kontekst može da bude sve, a ako ne mogu da zumiram akciju, ali mogu da se udaljim i zabeležim širu scenu, to ponekad može da bude upečatljivije“, kaže on. „Snimam [i] prema suncu zato što obožavam da eksperimentišem sa nezgodnim stvarima koje to donosi. To možda bolje prenosi ono što vozač oseća.“

Karakteristike koje mu pomažu da pokaže kreativnost na modelu Canon EOS M6 Mark II uključuju odvojivo elektronsko tražilo i ekran osetljiv na dodir koji se rotira nagore; obe stvari su od neprocenjive vrednosti za kreativne kompozicije i nezgodne snimke iz niskih uglova.

5. Nije sve u akciji

Isprobajte različite stilove fotografisanja i odvojite vreme da istražite svaki aspekt aktivnosti, kao i beleženja akcije.

Poput mnogih drugih u surferskoj zajednici, Tomova strast ne obuhvata samo njegov hobi, već i otvoreni prostor, okean i region u kojem živi. Zato nemojte samo da čekate na trenutke akcije, savetuje on, već zabeležite celu scenu. Snimajte ceo dan i videćete da ćete na kraju imati upečatljive slike ljudi i mesta, kao i odlične snimke akcije.

„Pokušavam da dokumentujem stvari onako kako ih vidim“, kaže Tom. „Obožavam da snimam mesta i doživljaje, snagu i raznovrsnost okeana. A kao surfer, obožavam da vidim surfere kako sa stilom odgovaraju na izazov.“

Napisala Lorna Dokeril

Srodni članci
A dirt bike heads towards the camera spraying muddy water in its wake.

BRZINA ZATVARAČA

Ovladajte brzinom zatvarača

Ovih 5 osnovnih saveta pomoći će vam da ovladate brzinom zatvarača kako biste snimali subjekte u pokretu i unapredili akcionu fotografiju.

A snowboarder walks through the snow with his snowboard under his arm, away from the camera.

NA OTVORENOM

Saveti i trikovi za fotografisanje zimskog odmora

Profesionalni sportski fotograf Ričard Valč deli stručne savete za bolje zimsko fotografisanje, od izbora fotoaparata do najboljih postavki.

A Canadian player tackles an Irish player during a rugby match. Photo by Richard Heathcote.

SPORTSKA FOTOGRAFIJA

7 jednostavnih načina za dobijanje boljih sportskih fotografija

Otkrijte postavke, režime i funkcije fotoaparata koji će vam pomoći da pravite bolje sportske fotografije.

Slični proizvodi

Srodni članci



Get Inspired predstavlja ključni izvor korisnih fotografskih saveta, vodiča za kupovinu i informativnih intervjua – sve što vam je potrebno da biste pronašli najbolji fotoaparat ili najbolji štampač i pretvorili sledeću kreativnu ideju u stvarnost.

Povratak na sve savete i tehnike