KREATIVNO FOTOGRAFISANJE

Odvažite se da budete drugačiji: kreativni saveti za snimke za društvene mreže

TikTok fotografi Rouzi Lag i Eletriko dele svoje omiljene tehnike za kreiranje slika koje privlače pažnju.
Kapljice tečnog spreja u luku od staklenog pehara u podignutoj ruci, kao silueta nasuprot narandžastog neba.

Ključ za pravljenje upečatljivih slika za popunjavanje natrpanih fidova na društvenim mrežama je da razmišljate drugačije i pokažete svetu kako ga vidite. TikTok kreatori Rouzi Lag (@rambosphtos) i Piter Džej (@Eletrico) rade upravo to. Oboje imaju strast prema kreiranju jedinstvenog sadržaja i deljenju metoda i ideja sa publikom.

Ovde Rouzi i Eletriko otkrivaju najbolje savete i trikove za kreiranje jedinstvenih slika koje će zadiviti vaše pratioce, pomoću pet različitih tehnika fotografisanja.

1. Svetlosni tragovi sa dugačkom ekspozicijom

Dugačka ekspozicija muškarca koji stoji na trotoaru ispred tragova crvenog svetla od autobusa u prolazu.

„Za slike sa svetlosnim tragovima, koje zahtevaju dugačku ekspoziciju, neophodno je koristiti stativ da biste izbegli pomeranje fotoaparata“, objašnjava Rouzi. „Ako želite da neko bude statičan u kadru, ta osoba mora da bude savršeno mirna tokom ekspozicije.“ Snimljeno pomoću Canon EOS 200D (sada ga je nasledio Canon EOS 250D) sa objektivom Canon EF 35mm f/1.4L II USM pri 2 s, f/5,6 i ISO 100. © Rosie Lugg

Dugačka ekspozicija siluete figure pored zlatnog kruga svetla. Svetlosni tragovi zrače od ivice prstena.

Za dugačke ekspozicije, Eletriko je otkrio da održavanje niske postavke osetljivosti od ISO 100 doprinosi omogućavanju malih brzina zatvarača, uz uklanjanje svakog traga šuma na slici. Snimljeno pomoću Canon EOS M50 Mark II sa objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM pri 18 mm, 13 s, f/10 i ISO 100. © Peter Jay

Tehnike za privlačenje pažnje predstavljaju obavezno štivo za fotografe koji traže uspeh na društvenim mrežama, a Rouzi i Eletriko predlažu kreiranje upečatljivih slika sa svetlosnim tragovima.

Rouzi je nedavno eksperimentisala sa svetlosnim tragovima koje kreiraju crveni autobusi na Tauerbridžu u Londonu. „Morate da eksperimentišete sa postavkama fotoaparata kako biste postigli željeni efekat. Uglavnom snimam u ručnom režimu (M), što olakšava kontrolisanje brzine zatvarača i otvora blende, kao i ISO postavke. Za fotografisanje osobe i autobusa koji kreira svetlosne tragove u pozadini otkrila sam da mi je potrebna brzina zatvarača od približno dve sekunde, uz otvor blende f/5,6 i ISO 100 da bih dobila odgovarajuću ukupnu ekspoziciju. Svakako uvek težim tome da ISO postavka bude što je moguće niža, da bih maksimalno povećala kvalitet i količinu šuma svela na minimum.“

Eletriko je kreirao podjednako primamljivu sliku pomoću svakodnevnih predmeta iz domaćinstva. „Stavio sam tinjajuću pamučnu vunu u metalnu kuhinjsku mutilicu“, objašnjava on. „Brzo pomeranje mutilice na komadu uzice stvorilo je varnice, a dugačka ekspozicija od 13 sekundi bilo je baš odgovarajuća za crtanje svetlom.“ (Oprez: Ovo može da predstavlja opasnost od požara. Vodite računa da vam aparat za gašenje požara ili druge mere opreza budu pri ruci.) „Stavljanje fotoaparata na stativ uz tajmer od 10 sekundi pružilo mi je priliku da sve podesim i da stanem na mesto pre nego što se zatvarač otvori.“

Slične efekte svetlosnih tragova možete da kreirate pomoću baterijskih lampi, LED svetala, pa čak i prskalica.

2. Zamrzavanje pokreta uz velike brzine zatvarača

Snimci prepuni akcije napravljeni pomoću velikih brzina zatvarača zaista se ističu na društvenim mrežama. Kretanje se zamrzava u deliću sekunde i otkriva detalje koji se ne mogu videti golim okom.

Za snimak u zalazak sunca, sa vodom koja se izliva iz čaše (vrh stranice), Eletriko je koristio režim ručnog fokusa. „Uz tajmer, automatski fokus se možda ne bi fiksirao na odgovarajući deo scene, pa sam obeležio mesto na zemlji i fokusirao unapred. Ekran osetljiv na dodir sa promenljivim uglom na modelu Canon EOS M50 Mark II bio je veoma koristan, što mi je omogućilo da kadriram snimak dok stojim ispred fotoaparata.“

Rouzi kaže: „Obožavam da snimam modele koji se vrte u haljinama, a ako ne koristite zaista veliku brzinu zatvarača, svaki detalj će se izgubiti u zamućenju. Takođe više volim da snimam iz ruke nego da koristim stativ, pošto mogu da se krećem i da budem mnogo spontanija.“

Kada snimate bez stativa, korišćenje objektiva sa ugrađenom stabilizacijom slike pomoći će vam da dobijete oštre snimke. Fotoaparati Canon EOS R5 i EOS R6 imaju ugrađenu stabilizaciju slike koja funkcioniše u kombinaciji sa IS objektivima, pa čak i sa objektivima koji nemaju ugrađen IS.

3. Detaljni krupni planovi

Kružni oblik crvene boje sa tri šiljka izlazi iz centralne tačke koja se reflektuje u kapljicama vode iznad.

„Zadivljen sam što objektiv EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM daje tako odlične detalje izbliza“, kaže Eletriko. „Golim okom nisam čak ni mogao da vidim svetlosne šare u kapljicama vode prilikom kreiranja ovog snimka.“ Snimljeno pomoću Canon EOS M50 Mark II sa objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM pri 52 mm, 1/40 s, f/5.6 i ISO 400. © Peter Jay

Objektiv Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM.

Eletriko je koristio objektiv Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM za krupni plan sa kapljicama vode u boji (levo). Idealan objektiv „sve-u-jednom“ koji daje odlične rezultate sa subjektima blizu i daleko, a može da fokusira sa razdaljine do 25 cm (pri žižnim daljinama od 18–50 mm).

Makro slike, koje otkrivaju izuzetno fine detalje, sigurno će navesti korisnike društvenih mreža da prestanu da pomeraju fid i da se usredsrede. „Uvek sam mislio da je za ekstremne krupne planove potreban veliki, specijalizovani makro objektiv, ali sam se iznenadio koliko mogu da priđem pomoću objektiva Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM“, kaže Eletriko. Pri žižnim daljinama od 18–50 mm, ovaj objektiv može da fokusira sa razdaljine od samo 25 cm.

„Raširio sam providnu traku po obimu rolne i postavio je preko slike na ekranu telefona kao osvetljenje, a zatim sam poprskao kapljice vode da bi svetlo prolazilo.

„Nisam morao da koristim specijalne postavke fotoaparata, a objektiv je zabeležio najsitnije detalje u kapljicama. Podrhtavanje fotoaparata može da predstavlja pravi problem prilikom makro fotografisanja, ali sam snimak iz ruke, a stabilizator slike u objektivu se pokazao neverovatno efikasnim.

4. Refleksije na vodi

Slika u ogledalu, reflektovana u bari, na kojoj su noge osobe koja nosi žutu suknju i bele čizme, od kolena nadole.

Ideja refleksije u vodi učinila je da Rouzi pomisli na blatnjave bare i gumene čizme. „Što je najsmešnije, uprkos britanskom vremenu, morala sam da čekam više od nedelju dana na kišu“, kaže ona. Snimljeno pomoću Canon PowerShot G7 X Mark II (sada ga je nasledio Canon PowerShot G7 X Mark III) pri 1/320 s, f/2,8 i ISO 320. © Rosie Lugg

Slika u ogledalu, reflektovana na vodi, na kojoj je dete koje sedi na plutajućem dušeku ispred gradskog horizonta.

Eletriko je ciljao na nešto neobično za temu refleksije na vodi, pa je napravio baricu na podu i snimio sliku prikazanu na telefonu, kao i njenu refleksiju, u mračnoj prostoriji. Rezultat je bila ta neverovatna optička iluzija. Snimljeno pomoću Canon EOS M50 Mark II sa objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM pri 18 mm, 1,6 s, f/14 i ISO 100. © Peter Jay

Dvostruka slike je dovoljna da privuče svačiju pažnju, a kao što je pokazala u TikTok videu, Rouzi voli da pravi slike odraza sa odbleskom, čime se dodaje poseban efekat simetrije sadržaju. „Čekala sam kišni dan kako bi bilo dosta bara sa kojima mogu da eksperimentišem“, objašnjava ona. „Na kraju sam ja poslužila kao model, a aplikacija Canon Camera Connect se pokazala neverovatno praktičnom. Bilo je neverovatno to što sam fotoaparat mogla da stavim na stativ i da kontrolišem sve postavke sa telefona u rukama.

„Da biste na najbolji način iskoristili refleksiju na vodi, obično morate da se spustite prilično nisko – ugao fotoaparata je bio od presudnog značaja, pa mi je mogućnost da pregledam sliku na telefonu, kao i da podešavam postavke snimanja, učinila sve zaista jednostavnim i intuitivnim“, dodaje Rouzi.

Ako ne koristite aplikaciju Camera Connect za daljinsko upravljanje fotoaparatom, verovatno ćete ga držati da biste napravili snimak iz nižeg ugla. U tim okolnostima, Rouzi nastavlja: „Ekran sa podešavanjem nagiba ili sa promenljivim uglom olakšava život, što znači da ne morate da klečite ili ležite na mokrom tlu.“

Eletriko takođe uživa u dodavanju kreativnog stila na snimke sa refleksijom na vodi. „Sipao sam malo vode na pod i isključio sva svetla, pa je zaista bilo tamno. Voda je reflektovala sliku na ekranu mog telefona i efekat izgleda zaista kul. Koristio sam mali otvor blende od f/14, za veću dubinu polja, pa je sve oštro od prednjeg do zadnjeg plana.“

5. Zamućene pozadine

Žena gleda gore i desno, ruka joj je na obrazu sa zamućenim vilinskim svetlima u obliku zvezde u pozadini.

Rouzi često koristi rekvizite kako bi fotografije učinila zanimljivijim, postavlja vilinska svetla ili čak duva mehuriće radi kreiranja zanimljivih „bokeh“ efekata. Ona takođe kreira isečene oblike za postavljanje preko objektiva, što daje kreativan izgled defokusiranim tačkama svetla i istaknutim tačkama. „Često koristim i malu dubinu polja da bih pozadinu stavila van fokusa“, dodaje ona. Snimljeno pomoću Canon EOS 200D sa objektivom Canon EF 35mm f/1.4L II USM pri 1/125 s, f/1,4 i ISO 200. © Rosie Lugg

Bela mermerna struktura sa više od deset kupola i četiri minareta, posmatrana kroz prsten zlatnog svetla.

„Želeo sam da iskoristim svoju ruku u prednjem planu, ali sam tada došao na ideju da držim filter neutralne gustine radi dodavanja kreativnijeg elementa“, kaže Eletriko. Snimljeno pomoću Canon EOS M50 Mark II sa objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM pri 18 mm, 1/100 s, f/3,5 i ISO 100. © Peter Jay

Izolovanje glavne osobe ili objekta u sceni zamućivanjem pozadine jedna je od omiljenih Rouzinih tehnika. „Većina portreta koje vidite na društvenim mrežama izgleda prilično slično, naročito onih snimljenih mobilnim telefonom. Objektiv Canon EF 35mm f/1.4L II USM pruža mi prednost, pošto njegov najširi otvor blende daje preciznu dubinu polja. Usredsređuje svu pažnju na osobu koju fotografišete.“ Ako koristite EF objektiv na fotoaparatu sa APS-C senzorom, subjekat kojeg fotografišete veći je na senzoru nego na senzoru punog formata, što povećava žižnu daljinu objektiva za faktor 1,6x. „Efektivna“ žižna daljina objektiva od 35 mm postaje 56 mm na mom fotoaparatu Canon EOS 200D, što je idealno za snimanje portreta i mode. Fotografije imaju vrhunski, inspirativan izgled koji privlači pogled i zaustavlja ljude na društvenim mrežama.“

Radi demonstriranja male dubine polja, Eletriko je napravio arhitektonski snimak zgrade u daljini. Njegov sveži pristup bio je da drži filter neutralne gustine u ruci, blizu objektiva, i da ga uključi u snimak. „Uz fokusiranje na džamiju u daljini, filter stvara sanjivu, mekano defokusiranu auru oko zgrade, radi stvaranja posebnog efekta.“ Razmišljanje izvan okvira često može da pruži prelepe rezultate.

Pokažite kreativnost pri izboru opreme

Za najzanimljiviji sadržaj vam je potrebna oprema koja može da prati vašu kreativnost. Rouzi i Eletriko putuju sa malo opreme koja ih ne sputava, ali je intuitivna i brza, što im omogućava da kreiraju izvanredan materijal kada pronađu inspiraciju.

Rouzi koristi džepni Canon PowerShot G7 X Mark II (sada ga je nasledio Canon PowerShot G7 X Mark III), snažnog, prenosivog pratioca za oslobađanje ideja dok je u pokretu. Takođe koristi Canon EOS 200D (sada ga je nasledio Canon EOS 250D), neverovatno kompaktan i lagan DSLR fotoaparat savršen za korišćenje u kućnom studiju i u pokretu. „Održavanje koraka sa dinamičnom akcijom može da bude izazov“, kaže Rouzi. „Međutim, moj EOS 200D veoma brzo reaguje, naročito kada je u pitanju automatsko fokusiranje sa praćenjem.“

Za objektive, Rouzi se oslanja na Canon EF 35mm f/1.4L II USM zbog neverovatno precizne dubine polja, i na Canon EF 24-70mm f/2.8L USM (sada ga je nasledio Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM), zbog svestranosti zum objektiva bez kompromisa po pitanju kvaliteta slike.

Sa druge strane, Eletriko više voli kompaktni, ali snažni Canon EOS M50 Mark II u kombinaciji sa izuzetno svestranim objektivom Canon EF-M 18-150mm f/3.5-6.3 IS STM. Ova kombinacija je prevazišla njegova zahtevna očekivanja za baš svaki scenario snimanja.

Inspirisani ste ovim kreativnim tehnikama? Pogledajte kako Eletriko deli savete za bolje snimke na TikTok-u, pa isprobajte dodavanje zabavnih efekata na svoje slike. Podelite rezultate sa heš oznakom #FreeYourStory i označite @canonemea.


Napisao Metju Ričards

Slični proizvodi

Srodni članci

  • Žena sa šnalama u obliku leptira u kosi pričvršćuje dodatne šnale u obliku leptira na komade konca koji vise sa srebrne šipke.

    KUĆNI PROJEKTI

    Inspirativne slike kod kuće

    Pretvorite svoj dom u studio uz savete TikTok zvezde Mikaele Eford.

  • Snimanje godišnjih doba

    PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

    Snimanje godišnjih doba

    Istaknite jedinstvenu atmosferu svakog godišnjeg doba pomoću ovih saveta koje daje Benjamin Heđi.

  • Mlada žena sa plavim pletenicama snima sebe pomoću fotoaparata na rukohvatu ispred železničkih šina.

    VLOGOVANJE

    Istaknite svoj onlajn sadržaj

    Šest stručnih saveta i tehnika za isticanje sadržaja na društvenim mrežama.

  • Poznati pekar Met Adlard fotografiše čokoladni desert pomoću fotoaparata Canon EOS M50 Mark II.

    FOTOGRAFISANJE HRANE

    Recept za uspeh: predstavljamo Canon EOS M50 Mark II

    Samouki pekar i zvezda društvenih medija Met Adlard dobio je priliku da isproba EOS M50 Mark II.